Cladirea de contingenta a Aeroportului International Brasov-Ghimbav a ajuns in stadiu final de executie, 98% din lucrari fiind deja realizate.
Constructia, alcatuita din parter, doua etaje, un etaj trei retras si acoperis sub forma de platforma de observatie pentru serviciul de meteorologie, este in prezent terminata si functionala, avand in vedere ca a fost racordata la retelele de utilitati si fibra optica, anunta Consiliul Judetean Brasov.
Muncitorii asocierii SC UTI Construction and Facility Management SA – SC BOG’ART SRL au reluat luni, 9 ianuarie, lucrul dupa vacanta de sarbatori, iar in aceasta dimineata presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea, a facut o scurta vizita pe santier pentru a analiza activitatile care mai sunt de realizat in perioada urmatoare.
Graficul consolidat al activitatilor privind functionalizarea Aeroportului International Brasov-Ghimbav, convenit de Consiliul Judetean Brasov impreuna cu ROMATSA si Autoritatea Aeronautica Civila Romana prevede ca la jumatatea lunii iunie 2023 acest obiectiv sa fie operational.
Este primul aeroport din Romania si al doilea din lume construit de la zero avand la baza un turn de control virtual.
Potrivit informatiilor furnizate de Horia Cazacu, manager de proiect, mai raman de executat ultimele finisaje si remedieri, activitati de punere in functiune, reglare si testare a echipamentelor si instalatiilor aferente cladirii, precum si finalizarea imprejmuirii perimetrului acesteia, in asa fel incat sa se poata trece la procedurile privind receptionarea obiectivului.
La parterul cladirii de contingenta, un spatiu eminamente tehnic, au fost instalate echipamentele pentru sistemele de comunicatii radio, comunicatii terestre, sistemele de navigatie aeriana, precum si serverele si echipamentele aferente sistemului remote tower. Pe langa acestea, au fost instalate tablourile electrice, sursele de alimentare UPS si grupul electrogen.
Spatiile de la etajul intai au functiuni administrative, fiind pregatite pentru a gazdui birourile angajatilor, in timp ce etajul al doilea a fost impartit intr-o zona destinata sistemelor meteo care sunt in curs de instalare si implementare in momentul de fata si o alta zona alocata pentru o ulterioara dezvoltare a sistemului de turn virtual.
La etajul al treilea au fost instalate alte echipamente aferente turnului virtual, iar pe acoperis a fost montat sistemul video format din 14 camere de luat vederi fixe si 2 camere mobile de inalta rezolutie.
Valoarea totala actualizata a acestui contract este de 83.202.336,94 lei.
Implementat incepand cu luna ianuarie 2022, contractul a cuprins proiectarea, constructia si functionalizarea cladirii de contingenta, precum si fabricarea, instalarea si punerea in functiune a echipamentelor specifice care asigura serviciile de navigatie aeriana la Aeroportul International Brasov-Ghimbav.
Este vorba atat despre echipamentele instalate in amplasamentul aeroportuar si deja verificate cu prilejul zborurilor de calibrare care au avut loc in luna decembrie 2022, respectiv ILS/DME si DVOR/DME, cat si despre echipamentele si aparatura care compun turnul virtual de control, instalate in cladirea de contingenta si la Centrul de Dirijare a Zborurilor DSNAR Arad din cadrul ROMATSA, care are in responsabilitati controlul traficului aerian pe Aeroportul Brasov.
„In mai putin de un an am reusit sa proiectam si sa construim o cladire moderna, practic unica la nivel national, care va asigura functionarea echipamentelor de inalta performanta cu ajutorul carora vor fi asigurate serviciile de navigatie aeriana la Aeroportul International Brasov-Ghimbav. Sunt multumit de modul cum a fost implementat acest contract atat pe partea de constructie a infrastructurii, cat si in ceea ce priveste echipamentele furnizate, instalate si puse in functiune pana in prezent pe amplasamentul de la Ghimbav, la cladirea de contingenta si la sediul DSNAR Arad de unde se va realiza dirijarea zborurilor pe Aeroportul nostru”, a afirmat presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.