Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” S.A. anunta finalizarea strapungerii Tunelului Mureni, o etapa esentiala in procesul de modernizare a liniei de cale ferata Brasov–Sighisoara, parte a Coridorului Rin–Dunare, proiectata pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h.
Tunelul Mureni, situat intre halta Mureni si statia Vanatori, judetul Mures, are o lungime totala de 740,44 metri, fiind alcatuit dintr-o parte naturala de 590 metri si doua transee de acces – 69,74 metri la intrare si 80,70 metri la iesire. Este un tunel cu cale dubla, realizat prin Metoda Austriaca Noua (NATM – New Austrian Tunneling Method), tehnologie care permite controlul permanent al stabilitatii frontului si al deformarii captuselii.
Lucrarile principale finalizate includ: consolidarea terenului prin ancore si drenaje, excavarea secventiala, torcretarea frontului, executia radierelor si aplicarea hidroizolatiei. Etapele urmatoare vizeaza turnarea captuselii interioare, montarea echipamentelor specifice si lucrarile de finisare.
Cerinte respectate
Tunelul respecta cerintele STI 2008/163/CE privind siguranta in tunelurile feroviare, fiind dotat cu cai de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgenta si captuseala rezistenta la incendiu, realizata prin incorporarea fibrelor de polipropilena.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov–Simeria, componenta a Coridorului Rin–Dunare, sectiunea Brasov–Sighisoara, subsectiunea 3 Cata–Sighisoara” este implementat de Asocierea RailWORKS (Alstom Transport S.A. – lider, Aktor S.A., Arcada Company S.A. si Euro Construct Trading 98 S.R.L.), sub coordonarea CFR S.A., in calitate de beneficiar.





