ELECTRIFICARE PE LINIA CF RADULESTI – GIURGIU NORD – CFR SA a lansat prima etapa a proiectului de electrificare a liniei CF Radulesti – Giurgiu Nord. Licitatia are valoare totala de 3,1 milioane lei


Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA a lansat licitatia deschisa pentru elaborarea studiului de fezabilitate care va sta la baza proiectului de electrificare a liniei de cale ferata RA‚DULESTI – GIURGIU NORD (57 km). Conform comunicatului de presa al CFR, valoare totala a licitatiei se ridica la 3.146.831 RON fara TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR). Durata contractului este de 9 de luni, anuntul de participare la licitatia deschisa si documentatiile de atribuire fiind disponibile in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 23.08.2021.

CFR precizeaza totodata ca prin studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferata Radulesti – Giurgiu Nord (57 km) va fi identificata cea mai eficienta solutie din punct de vedere tehnico-economic in vederea obtinerii sursei de finantare pentru implementarea obiectivului de investitie, cu asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei si respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T.

Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA subliniaza ca implementarea proiectului pentru electrificarea liniei de cale ferata Radulesti-Giurgiu Nord, contribuie in mod direct nu doar la dezvotarea transportului feroviar, ci si la reducerea impactului asupra mediului inconjurator, prin preluarea traficului de marfa de pe ruta Bucuresti Nord-Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera.

Iata care sunt obiectivele specifice ale proiectului:

– cresterea vitezei medii de circulatie a trenurilor;
– cresterea atractivitatii transportului feroviar pe acest tronson;
– minimizarea efectelor negative asupra mediului;
– cresterea volumului de transport pe calea ferata;
– descongestionarea traficului feroviar din Bucuresti si zonele limitrofe;
– mentinerea si, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfa RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul Romaniei;
– cresterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

De asemenea, Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv datele necesare pentru obtinerea tuturor avizarilor in vederea promovarii Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici si pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investitii „Electrificarea si reabilitarea liniei feroviare Radulesti – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (daca este cazul) documentatiei, prin implementarea tuturor cerintelor/solicitarilor emitentilor de avize.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.