AKTOR Romania anunta darea oficiala in trafic a Lotului 3 al Autostrazii A0 Sud incepand cu 30 iunie 2025. Evenimentul marcheaza astfel finalizarea semicenturii sudice a Autostrazii Bucurestiului, un obiectiv strategic pentru reteaua nationala de infrastructura si pentru mobilitatea regionala.
Lotul 3 al Autostrazii A0 Sud insumeaza aproape 18 km (15,465 km din semicentura sudica si 2,5 km din semicentura nordica), despartite de autostrada A1 Bucuresti –Pitesti, cu un pasaj de mari dimensiuni peste aceasta, in zona Ciorogarla. Traseul include patru poduri, sase pasaje rutiere (overpass-uri), noua pasaje pe autostrada, 46 de podete, doua parcari de scurta durata si doua zone de servicii. De asemenea, au fost integrate lucrari de terasamente, rambleuri, sisteme moderne de iluminat (cu peste 620 de stalpi) si ITS (Intelligent Transportation Systems), garduri de imprejmuire, parapete de protectie, marcaje rutiere si panouri fonoabsorbante, alaturi de lucrari de peisagistica si amenajare a terenului. La momentul finalizarii, au fost asternute aproximativ 260.000 de tone de asfalt.
Cele mai spectaculoase structuri din lot sunt nodul rutier A0–A1 de la Ciorogarla care supratraverseaza autostrada existenta, pasajul de circa 512 m peste linia ferata Bucuresti- Craiova (cea mai lunga suprastructura a tronsonului) si pasajul Teghes, unde au fost montate grinzi prefabricate de peste 40 m dupa relocarea unei conducte de gaz de inalta presiune.
„Finalizarea Lotului 3 al A0 Sud este un moment deosebit de important pentru intreaga echipa AKTOR si o dovada clara a angajamentului nostru fata de Romania si infrastructura sa strategica. Am depus eforturi semnificative pentru a livra un proiect de calitate, in ciuda dificultatilor tehnice si administrative intampinate, aferente proiectelor de o asemenea amploare. Suntem mandri ca am contribuit la dezvoltarea unei autostrazi esentiale pentru mobilitatea regionala si nationala. Experienta noastra internationala, know-how-ul si capacitatile noastre tehnice pot ajuta Romania sa avanseze in efortul sau de a crea infrastructuri moderne de ultima generatie”, a declarat Alexandros Exarchou, Presedinte si CEO, AKTOR Group of Companies.
Autostrada A0 Sud are un rol pozitiv in decongestionarea traficului din zona Bucurestiului si in fluidizarea conexiunilor de tranzit intre vestul si estul tarii, prin legatura directa intre A1 si A2. Darea in trafic a Lotului 3 permite ocolirea completa a Capitalei pe ruta sudica, reducand timpul de deplasare pe aceasta axa cu pana la 30 de minute si contribuind la imbunatatirea calitatii vietii in zonele urbane adiacente.
AKTOR isi mentine angajamentul de a contribui activ la dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania si multumeste cu aceasta ocazie autoritatilor centrale si locale pentru colaborarea constanta in vederea realizarii acestui proiect.
Despre Grupul de companii AKTOR
Grupul de companii AKTOR este un jucator de top pe piata din Europa de Sud-Est, valorificand 70 de ani de experienta pentru a implementa proiecte tehnice la scara larga si pentru a investi strategic in sectoare precum energia verde, imobiliare, proiecte de concesiune, parteneriate public-private (PPP), si managementul integrat al instalatiilor. Grupul AKTOR va directiona 2 miliarde EUR in achizitii si investitii pentru a realiza o cifra de afaceri de 1,4 miliarde EUR si un EBITDA de 184 milioane EUR pana in 2025 printr-un portofoliu diversificat de activitati. In 2025, forta de munca a Grupului este de asteptat sa depaseasca 8.800 de angajati in Grecia si in strainatate.
Misiunea Grupului AKTOR este de a deveni o forta motrice pentru progres in domeniile sale de operare, creand valoare pentru actionarii sai si societate, contribuind la progres si prosperitate si imbunatatind viata oamenilor catre un viitor durabil.
AKTOR Romania este cea mai mare subsidiara de constructii a grupului si este prezenta in tara de peste 20 de ani. Compania a finalizat sase proiecte majore si are inca sapte in derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria (tronsonul Coslariu –Sighisoara – sub-tronsoanele: 1. Brasov-Apata si 3. Cata-Sighisoara si sub-tronsonul 2. Apata – Cata) implica modernizarea unei parti vitale a Coridorul IV paneuropean pentru calatorii cu trenul de mare viteza.
Urmariti AKTOR S.A. Romania pe LinkedIn | YouTube