Ionut Urecheatu, responsabil proiect din partea CNAIR, a prezentat intr-o discutie comuna cu reprezentantii autoritatilor publice locale din zona judetului Brasov mai multe variantele de traseu ale autostrazii Ploiesti-Brasov.
”Dupa cum stiti, in anul 2016 a fost studiat si aprobat un traseu. Au aparut diverse autorizatii, au aparut diverse investitii, autorizatii, obiective, ce ne-au facut sa studiem alte trasee, alte variante, tocmai pentru a nu afecta aceste proiecte pe care dumneavoastra le aveti. Pana acum o varianta ar fi variata rosie, pe care o stiti deja. In zona Predeal se desprinde spre stanga din dreapta Drumului National, este singura zona in care variantele de traseu au mai multe variatii. In zona Rasnov a ramas cam aceeasi varianta, asa cum era aprobata”, a spus Ionut Urecheatu, intr-un interviu publicat pe site-ul autostrazii.
El a vorbit si de acte administrative ce a facut ca expertii sa ia in calcul si sa studieze si alte trasee, variante, tocmai pentru a nu afecta constructiile existente si resursele financiare ale diferitelor persoane fizice sau juridice.
„O prima varianta ar fi varianta rosie pe care o buna parte dintre dumneavoastra o cunoasteti deja”, a explicat Ionut Urecheatu.
La randul sau, Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov, declara saptamana trecuta ca proiectul Autostrazii Ploiesti-Brasov are in fata un nou inceput si spera sa aiba cât mai repede sansa de a da ordin de incepere a lucrarilor, dupa 17 ani in care s-au eliberat avize si, certificate de urbanism, dar proiectul a intampinat blocaje institutionale.
”Ar fi foarte important sa gasim o solutie, in asa fel incat documentatia pentru alinierea contractului de lucrari sa fie facuta cat mai bine si sa nu mai avem niciun fel de blocaje. Rugamintea mea este de coordona pe tot teritoriul judetului Brasov, in asa fel incat birourile de urbanism si amenajarea teritoriului in asa fel incat sa avem un traseu cat se poate de bun. De asemenea, voi face in continuare lobby la Compania Nationala de Investitii sa reusim sa finalizam drumul de pe Valea Doftanei, chiar daca vom avea organizare de santier pe DN 1. Cred ca ne dam seama cu totii ce se va intampla pe perioada in care aceste lucrari urmeaza sa fie puse in opera. Si atunci cei care doresc sa ajunga in Brasov nu au neaparat nevoie de a se opri pe Valea Prahovei si de a avea o varianta alternativa. Avem studiul de fezabilitate gata, se lucreaza la obtinerea avizelor”, a precizat Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov.
Pe 11 martie 2021, in prezenta ministrului Catalin Drula, reprezentantii CNAIR au inmânat Ordinul de Incepere pentru serviciile necesare completarii/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborarii Proiectului Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov. Demersul se inscrie in seria procedurilor initiate in urma semnarii in data de 12 februarie 2021, de catre CNAIR cu CONSITRANS S.R.L. a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov”.
Studiul de Fezabilitate are in vedere o analiza multicriteriala a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani si investigatii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).
Contractul va cuprinde si o evaluare a impactului asupra mediului, o analiza cost-beneficiu si realizarea unui model financiar al proiectului.
