Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu a efecutat miercuri, 9 aprilie 2025, o vizita pe Lotul 3 Mircesti – Pascani al Autostrazii Moldovei A7 Bacau-Pascani pentru a vedea care este stadiul lucrarilor pe acest sector de drum, si implicit la primul nod rutier turbion din Romania.
Este vorba despre nodul rutier situat la intesectia Autostrazii Modovei A7 cu Autostrada Unirii A8, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni-Prajescu, care are lungime de 2 km si o suprafata de 220 hectare, insumand 8 bretele, 12 pasaje si 5 podete.
Lotul 3 Mircesti (jud.Iasi) – Pascani (jud.Iasi) are o lungime de 28,09 km si prevede constructia a 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje si 32 de podete.
Valoarea contractului este de 1,76 miliarde lei, fara TVA, finantare asigurata din fonduri europene nerambursabile prin PNRR, iar durata contractului este de 30 luni
Potrivit secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu, in prezent stadiul pe acest sector este urmatorul:
– se executa lucrari de umpluturi, fiind realizati ~800.000 mc pe intreg lotul;
– se executa lucrari de consolidare terasamente (perna loess, scarificare si stabilizare cu lianti hidraulici);
– se executa lucrari de realizare a stratului de balast pe corpul autostrazii;
– se lucreaza la realizarea podetelor situate atat pe aliniamentul autostrazii, cat si in zonele adiacente (zona nodurilor rutiere);
– continua forarea, armarea si turnarea pilotilor aferenti structurilor existente pe cele doua loturi, inclusiv ai nodului rutier turbion de la intersectia autostrazilor A7 x A8;
– se lucreaza la toate cele 12 pasaje aferente nodului rutier turbion A7 x A8;
– se executa lucrari de relocare a retelelor de utilitati publice (gaz, telecomunicatii, electrice, apa si canal).
La nodul rutier Mogosesti Siret se lucreaza la:
– pasajul pe breteaua principala peste autostrada si la cel peste calea ferata;
– terasamentele pe bretelele de acces;
– scarificarea si stabilizarea terenul cu lianti hidraulici.
La nodul rutier A7 x A8 se lucreaza la:
– cele 12 pasaje peste bretele si autostrada;
– terasamentele pe bretelele de acces;
– scarificarea si stabilizarea terenul cu lianti hidraulici.
La nodul rutier Pascani se lucreaza la:
– pasajul pe breteaua principala peste autostrada si la cel peste paraul Gastesti;
– terasamentele pe bretelele de acces.
Nodul rutier de tip turbion dintre cele 2 autostrazi A7 şi A8 este localizat la sud de Pascani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni – Prajescu si Pascani, se va intinde pe o lungime de cca 2 km si o suprafata de 220 hectare si va cuprinde, in principal:
– 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h
– 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 si 4 pasaje aferente A8)
– 5 podete
Antreprenorul are un ritm bun de lucru si o mobilizare de muncitori (387 persoane) si utilaje (189) eficienta.
Autostrada Bacau – Pascani, lot 3 Mircesti – Pascani
Antreprenor: ASOCIEREA S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.
Lungime Lot 3: 28,094 km;
Data semnare contract: 15.02.2023
Durata executie: 30 luni;
Valoare contract: LOT 3: 1,76 miliarde de lei fara TVA;
Sursa de finantare: fonduri europene nerambursabile – PNRR
Autostrada Moldovei A7 este prima autostrada a Romaniei aflata integral in executie, pe toti cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia si prin infrastructura rutiera. Este, de asemenea, prevazuta in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii din Romania elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021.