AUTOSTRADA BACAU-PASCANI, MAI APROAPE DE REALITATE – Au fost aprobati indicatorii economici pentru autostrada de 77 km

Consiliul Interministerial a avizat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Bacau – Pascani (77 km), anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Sectorul de Autostrada Bacau – Pascani (A7) este cu un pas mai aproape de constructie! Consiliul Interministerial a avizat astazi indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Bacau – Pascani (77 km)”, spune ministrul Grindeanu.

Dupa ce indicatorii vor fi aprobati, prin Hotarare de Guvern, se va putea intra in faza de avizare a Proiectului Tehnic.

Finalizarea acestor etape va permite demararea procedurilor pentru lansarea in licitatie a contractului de constructie efectiva a celor 77 de km ai acestui sector din Autostrada Moldovei (A7). Constructia Autostrazii Moldovei (Ploiesti – Pascani), cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fara TVA) si va fi finantata prin PNRR”, mai arata ministrul Transporturilor.

Constructia Autostrazii Moldovei (Ploiesti – Pascani), cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fara TVA) si va fi finantata prin PNRR.

Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a emis luna aceasta acordul de mediu necesar constructiei tronsonului Bacau – Pascani din Autostrada Moldovei (A7), cel mai mare proiect finantat prin PNRR.

Autostrada va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte si structuri casetate, 9 noduri rutiere, vor exista drumuri de intretinere pe stanga si pe dreapta, pe toata lungimea autostrazii cu o latime de 3,5 m, vor fi parcari de scurta durata, spatii pentru incarcarea autoturismelor electrice si perdele forestiere cu rol anti-inzapezire pe aproximativ 140 ha.

Traseul autostrazii va fi prin judetele Bacau, Neamt si Iasi si va traversa urmatoarele unitati administrativ teritoriale:

  • Saucesti, Itesti, Beresti-Bistrita, Filipesti (Bacau)
  • Moldoveni, Secuieni, Horia, Trifesti, Dulcesti, Cordun, Sabaoani, Gheraesti (Neamt)
  • Mircesti, Halaucesti, Mogosesti – Siret, Stolniceni – Prajescu, Pascani (Iasi)

Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrazii Bacau – Pascani vor fi construite:
– 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate

– 9 noduri rutiere

– 4 parcari securizate

– 4 parcari de scurta durata

– 1 centru de intretinere si coordonare

– 50 de spatii de incarcare pentru autoturisme electrice

– 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protectie

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructura rutiera pentru regiunea Moldovei si proiectul care ar trebui sa absoarba cel mai mult din alocarile Romaniei din PNRR. Odata finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum extrem de periculos din punct de vedere al accidentelor.

Finantarea pentru constructia Autostrazii Bacau-Pascani va fi asigurata prin PNRR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara in luna ianuarie a acestui an ca anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Autostrada Moldovei A7 are aproape 440 km de la Ploiesti (Dumbrava/A3) si pana la Siret, la granita cu Ucraina. De la Ploiesti pana la Pascani (circa 320 de km) a fost prinsa pe finantare pe PNRR, planul pe termen scurt gandit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Conditia esentiala: proiectele sa fie finalizate pana in 2026.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.