Vesti de pe Lotul 3 Bragadiru-Joita al Autostrazii Bucurestiului A0 Sud. Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu anunta ca „au inceput lucrarile de aplicare a marcajelor rutiere pe Lotul 3 al A0 Sud” si „de asemenea, au inceput si lucrarile de semnalizare rutiera verticala”.
Noutatile sunt aduse chiar de pe santierul Lotului 3 al A0 Sud, unde secretarul de stat Irinel Scriosteanu a efectuat la finalul acestei saptamani o vizita neanuntata pentru a verifica evolutia lucrarilor.
Cu acest prilej, Scriosteanu a constatat ca, „constructorul a intrat in etapa finala a lucrarilor”.
Vorbim despre antreprenorul grec Aktor care efectueaza lucrarile pe acest sector al A0, despre care Scriosteanu a anuntat ca acum „este din ce in ce mai clar ca este posibila darea in trafic a acestui lot pana la sfarsitul lunii mai”.
Cu ocazia vizitei neanuntate pe santierul Aktor, Irinel Scriosteanu a a realizat si un video in care prezinta stadiul lucrarilor pe tot amplasamentul, incepand de la DN6 Bragadiru-Cornetu spre A1 Bucuresti-Pitesti.
Precizam ca la inceputul lunii martie 2025, Aktor a ajuns la un stadiu de executie fizic in santier de peste 92%.
Segmentul A0 Sud Lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud si 2,5 km din Centura de Nord, despartite de autostrada A1 spre Pitesti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 in zona Ciorogarla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podete, doua parcari de scurta durata si doua zone de servicii.
De asemenea, proiectul integreaza lucrari complexe de infrastructura, precum terasamente, rambleuri, imprejmuiri, bariere fonoabsorbante, parapeti si marcaje si elemente de semnalizare orizontala si verticala; sisteme moderne de iluminat, sisteme de comunicatii pentru autostrada, zone publice de recreere, precum si zone publice de agrement, lucrari de peisagistica si amenajare a terenului pentru imbunatatirea mediului inconjurator.
Contractul pentru lotul 3 se ridica la 853 milioane lei (fara TVA). Sursa de finantare este din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 -2020 si Guvernul Romaniei.
Constructor este Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Executia a inceput in noiembrie 2021. Contractul a fost semnat pe 14 aprilie 2019. Licitatia a inceput in iulie 2017.