Compania Nationala de Investitii Rutiere va semna joi, 20 martie 2025, contractul pentru proiectarea si executia Lotului 2 A Ditrau-Grinties din Autostrada Unirii A8 cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. -EURO ASFALT -SPEDITION UMB.
Odata cu semnarea contractului, Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. -EURO ASFALT -SPEDITION UMB va demara lucrarile pentru proiectarea lucrarii, respectiv 14 luni, dupa care se va trece la executia efectiva a Lotului 2 A Ditrau-Grinties din A8.
Lotul 2 A Ditrau-Grinties se desfasoara in judetele Harghita si Neamt si are o lungime de 37,9 kilometri. Acest lot face parte din sectiunea montana Miercurea Nirajului-Leghin a Autostrazii ,,Unirii” – A8.
Contractul pentru proiectarea si executia lotului 2A Ditrau-Grinties, cel mai lung lot al Autostrazii ,,Unirii”-A8 a fost atribuit Asocierii SA&PE CONSTRUCT (LIDER)-TEHNOSTRADE S.R.L.-EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB in 10 martie 2025, fiind agreata oferta acestei asociere, cu o valoare de 6,14 Miliarde lei (aprox. 1,2 miliarde Euro) fara TVA.
Licitia a fost lansata in octombrie 2024, ofertele fiind deschise in 19 decembrie 2024.
Proiectarea si executia Lotului 2A Ditrau-Grinties din Autostrada Unirii A8 prezinta o complexitate tehnica ridicata pentru ca include lucrari majore de arta (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri):
• 19 tuneluri
• 63 de poduri si viaducte
Lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) reprezinta 57 % din lungimea intregului lot.
Pe traseul lotului 2A este prevazut un nod rutier la Ditrau (conexiune cu DN 12 in jud. Harghita), iar la Est, in judetul Neamt, conexiune cu Lotul 2 B Grinties -Pipirig, o descarcare provizorie pentru a asigura functionarea independenta a acestui lot.
Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB- EURO ASFALT a obtinut la inceputul lunii martie 2025 si contractul pentru proiectarea si executia lotului 1 C Sarateni-Josen din Autostrada Unirii.