TUNELUL DANIELA, FORAT IN INTEGRALITATE – PORR a strapuns prima galerie din Tunelul Momaia, de pe Autostrada Sibiu-Pitesti A1. Tunelul Alina va fi strapuns in aprilie

Moment istoric pe Autostrada Sibiu-Pitesti A1. PORR Construct a strapuns luni, 3 martie 2025, primul tunel rutier la nivel de autostrada din zona muntilor Carpati. Mai exact, prima galerie din Tunelul Momaia, formata din doua galerii, denumite public Tunelul Alina si Tunelul Daniela, care subtraverseaza Dealul Momaia din judetul Arges.

In aceasta etapa, anunta oficialii Ministerului Transporturilor, a fost strapuns Tunelul Daniela (pe sensul de mers Sibiu-Pitesti) de pe Sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu-Pitesti A1.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat ca aceasta „este o etapa importanta pentru constructia sectiunii 4 (Curtea de Arges-Tigveni) a autostrazii Sibiu -Pitesti (A1)”: „Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostrada din Romania si este format din doua galerii unidirectionale (cate o galerie pe fiecare sens de circulatie)”, conchide Grindeanu.

Prezent la momentul strapungerii primei galerii a tunelului realizat la nivel de autostrada din zona muntilor Carpati a fost si directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, care a punctat faptul ca „pe cei 9,86 km ai santierului sectiunii 4 (Tigveni – Curtea de Arges), stadiul fizic al lucrarilor a ajuns la aproape 64%”.

Mai multe date sunt oferite de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, la randul sau prezent la evenimentul istoric de strapungere a primului tunel rutier la nivel de autostrada, care a anuntat ca lucrarile au un avans fata de graficul stabilit, fiind posibil ca termenul de finalizare sa fie devansat. De altfel, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor a subliniat ca strapungerea Tunelului Alina va avea loc in luna aprilie!:

„Desi lucrarile pe aceasta sectiune au inceput in vara anului trecut, progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027), fiind la peste 62 ️%. Celalalt fir, Tunelul Alina, va fi strapuns in luna aprilie”.

Potrivit lui Irinel Scriosteanu, Tunelul Momaia are urmatoarele caracteristici:

– 1,35 km lungime

– 2 fire principale separate si paralele, cate unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitesti si Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitesti-Sibiu

– cate 2 benzi pe sens si acostamente

– sistem de ventilatie

– sistem de evacuare

– iluminat public

– sistem de comunicare

– cate o cladire la intrare si iesire, pentru controlul si operarea tunelului

– la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania

Articolul precedentDIN MAI CIRCULAM PE 140 KM DIN AUTOSTRADA CARE TRAVERSEAZA CARPATII – Directorul CNAIR Cristian Pistol analizeaza evolutia pe cele 4 loturi ale Autostrazii Sibiu-Pitesti: „La finalul lunii mai se va putea circula de la Curtea de Arges la Bucuresti pe A1”
Articolul următor9 OFERTE PENTRU SUPERVIZAREA LUCRARILOR PE JOSENI-DITRAU – Contractul pentru supervizarea lucrarilor de pe Lotul 1 D Joseni-Ditrau din Autostrada Unirii A8 are o valoare cuprinsa intre 37 si 44 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.