A fost publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anuntul de licitatie pentru proiectarea si executia tronsonului 2 al Autostrazii Motca-Iasi-Ungheni. Ca atarea in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) a fost activat anuntul de participare la contractul pentru Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni, Tronsonul 2 Targu Frumos – Letcani.
Conform anuntului din SEAP, valoarea totala estimata pentru realizarea lucrarii este cuprinsa in intervalul 5.528.172.286,45 si 6.515.481.117,53 lei, durata contractului fiind de 106 luni:
„Valoarea estimata a contractului este de 5.528.172.286,45 lei fara T.V.A. din care Rezerve de implementare conform O.U.G. nr. 101/2020, in valoare de 493.654.415,54 Lei fara T.V.A. Autoritatea Contractanta opteaza pentru achizitionarea ulterioara de noi servicii si / sau lucrari de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare, reprezentand 20% din valoarea estimata a contractului (fara valorile estimate pentru rezerve de implementare si organizare de santier), respectiv: 987.308.831,08 lei fara T.V.A. Proiectul va fi finantat in cadrul Programul Transport 2021 – 2027”, se arata in anuntul SEAP.
Tronsonul 2 Targu Frumos-Letcani are o lungime de 28,6 kilometri, contine 33 de lucrari de arta (poduri si pasaje) care insumeaza o lungime de 7,8 kilometri, cel mai lung pasaj avand 1130 metri peste raul Bahlui, si doua 2 tuneluri si 3 noduri rutiere, respectiv Nod Podul Iloaiei, Nod Letcani, Nod la Drumul de Legatura cu DN 28.
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR), cea care gestioneaza acest contract a expus in cadrul licitatiei traseul si viitoarele provocari pe care constructia acestui lot le va avea:
„Obiectivul de investitie Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni are ca scop crearea unei cai de comunicatie moderna pentru realizarea jonctiunii intre tronsonul 2 al autostrazii Ditrau – Targu Neamt in zona localitatii Motca la km 0+000, dezvoltandu-se pe un coridor de la Vest spre Est pana la legatura cu Podul peste Prut la Ungheni.
Tronsonul 2 Targu Frumos – Letcani are ca punct de inceput km 31+500 (unde se realizeaza conexiunea cu tronsonul 1 Targu Neamt (Motca) – Targu Frumos).
Intre km 31+500 – km 40+000 traseul autostrazii se desfasoara la Nord de DN28 in zona localitatilor Razboieni, Valea Oilor si Baltati si intersecteaza DC117 si DC116. La km 40+000, in zona traversarii Movilei Hirtopeanu, data fiind natura terenului si riscul de alunecari, a fost propus un tunel ce va fi executat utilizand metoda cut&cover, pentru limitarea amprizei lucrarilor si asigurarea continuitaţii unui drum local de exploatare agricola.
Intre km 40+000 – km 47+000, traseul autostrazii intersecteaza DC115. Autostrada se continua pe la Nord localitatea Podu Iloaiei, iar la km 50+100 se va realiza un nod rutier tip trompeta simpla care face conexiunea autostrazii cu DN28 la Vest de Podu Iloaiei. dupa localitatea Podul Iloaiei, traseul autostrazii ocoleste un baraj de acumulare, intersecteaza DJ281 si DJ282D, iar intre km 53+500 – 54+340, reteaua de gaz Gheraiesti-Iasi (Fir I, II); Gheraiesti-Letcani DN 700 (conducta proiectata).
Pentru realizarea unei conexiuni a autostrazii cu Municipiul Iasi s-a propus la partea de nord-vest a localitatii Letcani un nod rutier care faciliteaza accesul in partea de vest a Municipiului Iasi, realizand conexiunea cu drumul national DN28 si Varianta Ocolitoare VO28D, prin intermediul unui drum de legatura.
Lungimea lotului 2 de autostrada este de 28,60 km, lungimea drumului de legatura cu DN 28 (drum cu 4 benzi de circulatie) este de 7,677 km si lungimea drumului de legatura cu DN 28D (drum cu 2 benzi de circulatie) este de 5,23 km”.
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 24.03.2025, ora 15:00.