Se misca lucrurile alert pe Sectiunea 2 Boita-Cornetu a Autostrazii A1 Sibiu-Pitesti. Fabrica de grinzi de la Sibiu ridicata de antreprenorul turc Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS care a castigat licitatia acestui proiect a intrat in productie, fiind deja produse primele doua grinzi din beton din cele 1059 de grinzi necesare pentru structurile existente pe traseul sectiunii de autostrada de 30,35 kilometri, dintre Boita si Cornetu.
Cel care a dat vestea producerii primelor doua grinzi din beton la fabrica de la Sibiu construita de turcii de la Mapa-Gengiz a fost directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, care a punctat totodata ca „antreprenorul turc a montat in santier si o fabrica de confectii metalice care va fi pusa in functiune in scurt timp”.
Iata anuntul directorului CNAIR Cristian Pistol:
„In fabrica de grinzi din santierul sectiunii 2 a autostrazii Sibiu -Pitesti, au fost produse primele doua grinzi!
Asocierea de constructori turci Mapa-Cengiz va produce in aceasta fabrica un numar de 1.059 grinzi din beton necesare structurilor care vor fi construite pe traseul sectiunii de autostrada dintre Boita si Cornetu (30,35 km).
Antreprenorul a montat in santier si o fabrica de confectii metalice care va fi pusa in functiune in scurt timp.
Pe traseul sectiunii 2 a autostrazii Sibiu-Pitesti, vor fi construite:
– 49 viaducte si poduri,
– 1 ecoduct peste DN7, linia CF, Râul Olt,
– 7 tuneluri
Sectiunea Boita – Cornetu face parte din sectorul montan al autostrazii Sibiu-Pitesti, alaturi de sectiunea 3 (Cornetu – Tigveni), care are o lungime de 37,4 km.
Cele 2 sectiuni au cel mai dificil grad tehnic de executie din intregul proiect al autostrazii Sibiu-Pitesti”.
Despre ridicarea acestei fabrici de catre turcii de la Mapa-Gengiz Lumea Infrastructurii a relatat pe larg in ianuarie 2025, cand am prezentat toate investitiile conexe facute de antreprenori pentru a facilita executia proiectului.
Pe langa fabrica de grinzi, turcii au mai deschis si o statie de sortare si concasare pentru productia de beton.
Precizam ca Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS a semnat contractul pentru proiectarea si executia Sectiunii 2 Boita – Cornetu in februarie 2022, iar lucrarile la tronsonul 2 au fost demarate in primavara anului 2024. Durata contractului este de 68 de luni, respectiv 18 luni proiectare, si 50 de luni executie.Termenul contractual pentru finalizarea lucrarilor este 2028.
Valoarea totala a contractului este de 4,250 miliarde de lei, fara TVA, sursa de finantare a proiectului fiind din fonduri nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027(PT).