Veste buna pentru sudul Romaniei si nu numai. Pana la finalul acestui an va fi lansat in licitatie publica contractul pentru proiectarea si executia Autostrazii Bucuresti-Alexandria, ikn lungime totala de 77 kilometri, impartiti in 3 loturi.
Pana la acel moment insa, autoritatile au de finalizat unele proceduri si de parcurs noi etape, respectiv finalizarea Studiului de fezabilitate, emiterea acordului de mediu, dar si avizarea si aprobarea indificatorilor tehnico-economici. Ulterior, dupa parcurgerea acestor pasi, va fi intocmit caietul de sarcini si lansata licitatia pentru proiectarea si executia Autostrazii Bucuresti-Alexandria.
„Asa cum spuneam zilele trecute in scenariul infrastructurii rutiere a Romaniei pentru 2025, Autostrada Bucuresti – Alexandria reprezinta unul dintre obiectivele pe care le vom lansa in licitatie anul acesta. De cate ori am posibilitatea, tin sa particip in etapele de dezvoltare a proiectului”, a anuntat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu.
Precizarile au fost facute de Scriosteanu cu prilejul participarii la dezbaterile publice organizate pentru emiterea acordului de mediu in judetele Ilfov, Giurgiu si Teleorman pentru Autostrada Bucuresti-Alexandria: „Scopul acestor dezbateri a constat in analizarea raportului privind impactul asupra mediului si a studiului de evaluare adecvata in cadrul procedurii de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Autostrada Bucuresti – Alexandria” – document important pentru desfasurarea si implementarea proiectului, fiind o etapa preliminara avizarii si aprobarii Studiului de Fezabilitate”.
Iata precizarile facute de secretarul de stat Irinel Scriosteanu privitoare la caracteristicile Autostrazii Bucuresti – Alexandria:
-77 km lungime traseu, impartiti in 3 loturi;
-47 pasaje si viaducte, dintre care pasajele peste Arges si Vedea sunt cele mai lungi (994 metri, respectiv 1153 metri), iar lungimea totala a lucrarilor de arta insumeaza 10,8 km;
10 noduri rutiere
-Nod 1 (km 1+750) – Bucuresti, legatura A0 km 78+957 si Drumul Radial 10 – Magurele Expres;
-Nod 2 (km 9+392) – Mihailesti, legatura DJ412A;
-Nod 3 (km 12+818) – Mihailesti, Iepuresti, legatura cu viitoarea Autostrada Bucuresti – Giurgiu A5;
-Nod 4 (km 15+710) – Stalpu, legatura DN6(E72);
-Nod 5 (km 25+950) – Letca Noua, legatura DN61;
-Nod 6 (km 36+256) – Letca Veche, legatura DJ601D;
-Nod 7 (km 44+239) – Tunari, legatura DJ503;
-Nod 8 (km 59+626) – Vitanesti, legatura DN6(E70);
-Nod 9 (km 69+759) – Alexandria, legatura DJ504;
-Nod 10 (km 75+365) – Alexandria, legatura DN6F(E70) km 9+301
(Noduri rutiere foto)
-spatii de servicii cu locuri de parcare pentru incarcarea vehiculelor electrice;
-parcare securizata pentru camioane;
-15 zone pentru trecerea de pe o cale pe alta a autostrazii in caz de situatii de urgenta.
Conexiuni cu A0 si Durmul Radial 10 Magurele Expres
„Despre varianta de traseu finala, ne dorim ca aceasta sa fie complementara strategiilor si viziunilor de dezvoltare ale judetelor si localitatilor pe care le tranziteaza. De exemplu, pentru punctul de start din Ilfov este prevazuta o conexiune cu viitorul Drum Radial 10 Magurele Expres si Autostrada Bucurestiului A0, iar pe traseu va avea mai multe conexiuni, printre care si cu A5 Bucuresti – Giurgiu, care va face legatura si cu noul pod peste Dunare„, a precizat Irinel Scriosteanu.