Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu anunta inceperea lucrarilor pe santierul Sectiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu-Pitesti, despre care se sustine ca este cel mai dificil sector de autostrada construit in istoria Romaniei, care cuprinde si cel mai lung tunel rutier din A1, de 1,78 kilometri. Tinta pentru acest proiect este ca pana la data de 1 decembrie 2028 lucrarile sa fie finalizate pe acest sector, astfel incat, precizeaza Irinel Scriosteanu pe „1 Decembrie 2028 sa fie data in trafic, la 110 ani de la Marea Unire”.
Lotul Cornetu – Tigveni in lungime de 37,4 km a fost castigat in mai 2022 de Asocierea italo – romane Astaldi/WeBuild – Tancrad, fiind vorba despre un contract de proiectare si executie a carui valoare se ridica la 5,32 miliarde de lei, cel mai mare contract, ca valoare semnat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Ar fi prima traversare a Carpatilor intre regiunile istorice ale Romaniei”, a mentiona Sorin Grindeanu la acea vreme, punctand importanta acestui contract.
Conform precizarilor oferte de secretarul de stat Irinel Scriosteanu, in acest moment (VIDEO AICI):
-au fost finalizate lucrarile pregatitoare pentru constructia portalurilor celor 2 fire de tunel, unde va fi realizata si zona de acces a instalatiei TBM;
-au fost finalizate principalele organizari de santier;
-se lucreaza la realizarea drumurilor tehnologice;
–au fost finalizate accesele în santier;
–au început lucrarile la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din 2 galerii cu cate 2 benzi de circulatie pe sens prin forarea armarea si turnarea celor 87 de piloti de 1500 de mm diametru si 30 adancime, pentru portalul dinspre Pitesti;
–se lucreaza la realizarea platformelor de foraj pentru primele 3 viaducte.
Pe acest lot, constructorul va realiza cantitati impresionante de lucrari, printre care:
-Excavatii: 6,3 milioane mc
-Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
-Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
-Beton: 980,000 mc
-Armatura: 100.000 tone
-Tabliere metalice: 46.000 tone
-Piloti forati: 150.000 ml
-Grinzi prefabricate: 1916 bucati
Şi va construi urmatoarele elemente principale:
–37,4 km lungime traseu autostrada
-54 structuri, care însumeaza un total de 14,5 km, dintre care cea mai lunga este tunelul Poiana (1,78 km)
noduri rutiere:
1) Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
2) Nod Rutier Valeni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
3l Nod rutier Valeni (km 74+404 stanga)
Spatii de servicii tip S1 (stanga/dreapta) la km 62+300
Spatii de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stanga)
Centru de Intretinere si Coordonare (CIC)