CALEA FERATA DIN PORTUL CONSTANTA, IN LICITATIE – Contractul de peste 146 milioane euro prevede modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta Sud, Agigea Sud, – Linia 813B – Agigea Ecluza si Port Constanta Ferry Boat

 

Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” – SA cauta constructor pentru proiectarea si executia de lucrari de constructii de cai ferate in Portul Constanta. In data de 12 decembrie 2024, a fost publicat in SEAP anuntul de licitatie pentru Proiectare si Executie lucrari aferente obiectivului de investitii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta – Etapa III”.

Proiectul vizeaza imbunatatirea conditiilor feroviare din Portul Constanta pentru conectarea feroviara a Portului Constanta cu Portul Gdansk din Polonia, valoarea totala a contractului fiind de 732.237.834,15 lei.

Durata contractului este de 99 luni, din care executia lucrarilor de 30 luni:

Durata estimata pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE si Emiterea Autorizatiei de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de incepere. Durata estimata de Executie a lucrarilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizatiei de Construire (AC). Receptia la termniarea lucrarilor RTL – 1 luna. Perioada de garantie – minim 60 de luni de la receptia la terminarea lucrarilor. Durata activitatilor dupa receptia la terminarea lucrarilor – 1 luna

In cadrul contractului urmeaza sa fie efectuate lucrari de constructii de poduri feroviare, lucrari de drumuri, lucrari de semnalizare feroviara, lucrari de protectie a malurilor, instalare de echipament de telecomunicatii, instalatii de distributie de energie electrica, servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport, servicii de asistenta tehnica.

In Etapa III de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanta sunt cuprinse lucrari de modernizare la urmatoarele obiectiv PORT CONSTANTA SUD – Statia Agigea Sud (inclusiv linia de legatura intre Agigea Ecluza si Agigea Sud)  Linia 813B – linia existenta de legatura intre Agigea Ecluza si Port Constanta Ferry Boat  Port Constanta Ferry Boat ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI.

Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta este cu atat mai necesara cu cat, in ultimii doi ani, ca urmare a razboiului din Ucraina, Romania a inregistrat o crestere a fluxului de transport marfuri operate in Portul Constanta.

Lucrarile preconizate in Portul Constanta, se precizeaza in anuntul de licitatie, reprezinta o prima etapa pentru asiigurarea interoperabilitatii Coridorului Rin-Dunare pe teritoriul Romaniei.

Procedura de atribuire a contractului pentru modernizarea Portului Constanta se desfasoara cu o clauza suspensiva:

„CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfasoara sub incidenta prezentei clauze suspensive. Incheierea contractului de achizitie sectoriala este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul in care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Entitatea Contractanta va aplica prevederile art. 225 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, fiind imposibila incheierea contractului de achizitie sectoriala. Entitatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in 12 luni de la aprobarea raportului procedurii”.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 10.02.2025, ora 15:00.

Iata anuntul publicat in SEAP:

„Liniile de cale ferata incluse in cadrul proiectului fac parte din reteaua TEN-T, si face parte din Coridorul Rin – Dunare pe teritoriul Romaniei, ca parte a infrastructurii furnizate in cadrul nodului de acces al portului Constanta, care leaga rutele maritime de reteaua feroviara terestra. in conformitate cu Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT), Portul Constanta este principalul port din Marea Neagra, avand o cota de transport feroviar de 41%, cu 1446 de nave care utilizeaza portul in 2013. Hinterlandul portului poate fi extins spre Europa Centrala, luand in considerare imbunatatirea conditiilor feroviare, precum si imbunatatirea conditiilor rutiere si a conditiilor de navigatie pe Dunare. Totodata, se doreste la nivel European in parteneriat cu SUA conectarea feroviara a Portului Constanta cu Portul Gdansk (Polonia), realizandu-se astfel o conexiune feroviara intre Marea Baltica si Marea Neagra. in Etapa III sunt cuprinse lucrari de modernizare la urmatoarele obiective: PORT CONSTANTA SUD  Statia Agigea Sud (inclusiv linia de legatura intre Agigea Ecluza si Agigea Sud)  Linia 813B – linia existenta de legatura intre Agigea Ecluza si Port Constanta Ferry Boat  Port Constanta Ferry Boat ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI  CMT Constanta Principalele beneficii asteptate prin implementarea proiectului de investitii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta” sunt:

Cresterea calitatii transportului de marfa pe Coridorul Rin-Dunare;

Accesibilitatea si conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanta cu reteaua centrala TEN-T;

Facilitarea unui nivel optim de integrare si interoperabilitate intre diferitele moduri de transport la punctul de plecare / incheiere al coridorului retelei de baza Rin-Dunare;

Eliminarea blocajelor de pe aceasta sectiune;

Imbunatatirea si mentinerea calitatii infrastructurii in ceea ce priveste siguranta, securitatea, eficienta;

Sprijinirea difuzarii modale prin incurajarea utilizarii transportului feroviar;

Sprijinirea economiei nationale;

Posibila atragere a noilor investitori in zona respectiva, imbunatatind astfel piata locala/ regionala a fortei de munca.

In conformitate cu HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, cu modificarile ulterioare, precum si cu prevederile art. 14 alin. (1) din Legea 99/2016 coroborat cu art. 117, alin (1) din acelasi act normativ, in baza Devizului General estimat, s-a determinat valoarea estimata a contractului de Proiectare si Executie lucrari aferente obiectivului de investitii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta – Etapa III” astfel: Valoarea estimata a contractului conform RNO nr.11/1/275/03.10.2024 este 619.509.527,76 lei fara TVA, din care: • Val.est. pt. pentru serviciile de Proiectare este de 17.726.462,26 Lei fara TVA;

Val.est. pt.executia lucrarilor este de 548.973.529,68 Lei fara TVA (exclusiv Publicitate aferenta lucrarilor si Rezerve de implementare);

Integrarea instalatiilor de semnalizare aferente lucrarilor pe zona Agigea Ecluza – Port Constanta Ferry Boat in instalatia statiei Agigea Ecluza, suma provizionata 5.000.000,00 lei fara TVA;

Integrarea instalatiilor de centralizare electronica aferente proiectelor adiacente in CMT Constanta, suma provizionata 5.000.000,00 Lei fara TVA;

Publicitate aferenta lucrarilor, suma provizionata 200.000,00 Lei fara TVA;

Rezerve de implementare, suma provizionata 42.609.535,82 lei fara TVA; Suplimentar acestei valori, Entitatea Contractanta, in conformitate cu prevederile art.14, alin. (1) din Legea 99/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, in aplicarea prevederilor art. 117, alin. (1) din Legea 99/2016, opteaza pentru achizitia ulterioara de noi servicii si/sau lucrari similare de la ofertantul a carui oferta a fost declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie sectoriala in cuantum de 112.728.306,39 Lei fara TVA, reprezentand 20% din valoare estimata a contractului (fara valorile estimate pentru rezervele de imlementare si organizarea de santier). Valoarea Estimata Totala a contractului (inclusiv servicii/lucrari similare) este de 732.237.834,15 Lei fara TVA Valoarea Estimata Totala a contractului (inclusiv servicii/lucrari similare) este intervalul 619.509.527,76 lei – 732.237.834,15 lei fara TVA, respectiv intervalul 737.216.338,03 Lei – 871.363.022,64 Lei cu TVA. Valoarea estimata a contractului nu include sumele aferente provizionului „Cheltuieli diverse si neprevazute”.

Articolul precedentDRUM DE CONECTIVITATE LA DRUMUL DE MARE VITEZA DEJ-BISTRITA – Kilometrul de sosea, de 36 milioane euro, care rezolva problema traficului in municipiul Dej. In 24 luni vor fi realizate si doua poduri si un pasaj peste calea ferata
Articolul următorROMANIA, IN SCHENGEN – Se elimina controlul in frontiera pentru transportul feroviar, transportul rutier de marfa si pentru transportatori rutieri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.