PROIECTARE SI EXECUTIE “AUTOSTRADA TIMISOARA – MORAVITA – CNAIR scoate la licitatie Tronsonul 2 Jebel – Moravita. Investitia pentru constructia celor 33,49 km este de peste 922 milioane euro, iar conditiile pentru ofertanti sunt stricte

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitatia pentru constructia Tronsonului 2 Jebel – Moravita a Autostrazii Timisoara-Moravita. Potrivit anuntului publicat luni, 7 octombrie 2024, in SEAP, obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Tronsonului 2 al Autostrazii Timisoara – Moravita, in lungime de aproximativ 33,49 km, intr-un singur lot. Investita este cuprinsa in intervalul de pret de 4.234.992.080,89  si 4.613.467.768,88  lei (922,693,553.6 euro). Proiectul este finantat din fonduri ale Uniunii Europene, prin Programul Operational Transport POT 2021-2027, durata contractului fiind de 108 luni (9 ani) .

Conform anuntului SEAP, conditiile impuse de CNAIR pentru ofertanti sunt destul de stricte.

Concret, vor fi acceptati la licitatie doar acei ofertanti care detin certificare ISO 9001 sau echivalent a caror cifra de afaceri anuala a fost de minim 800.000.000 lei, la fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2021, 2022, 2023. Totodata, ofertantii trebuie sa demonstreze ca au dus la bun sfarsit* in ultimii 5 ani (raportat la termenul limita de depunere a ofertelor, cu aplicarea corespunzatoare a Instructiunii ANAP nr. 2/2017 (art. 13) ) lucrari de constructie noua si/ sau modernizare si/ sau largire de drumuri nationale si/sau drumuri expres si/sau autostrăzi, la nivelul a maxim 3 contracte, in valoare totala cumulata de minim 750.000.000 Lei fara TVA.

In acelasi timp, CNAIR cere ofertantilor sa faca dovada ca au dus la bun sfarsit (lucrari receptionate) in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/pasaj/viaduct in lungime de minim 100 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane.

Mai mult, ofertantii trebuie sa faca dovada ca au la dispozitie/acces (detinere, inchiriere, comodat, leasing, contract de prestari servicii) la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor: • Statie de asfalt – 2 buc; • Statie de betoane – 1 buc; • Autobasculante – 125 buc; • Autobetoniere – 23 buc; • Excavatoare – 14 buc; • Autogredere – 9 buc; • Repartizatoare asfalt – 2 buc; • Compactoare asfalt – 6 buc; • Buldozer – 8 buc; • Automacara – sarcina maxima de ridicare minim 40 t – 4 buc; • Automacara – sarcina maxima de ridicare minim 120 t – 2 buc; • Compactoare terasament – 21 buc; • Compactoare terasament picior de oaie – 6 buc; • Instalatii piloti forati de diametru mare 1200 mm – 2 buc.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere mentioneaza in anuntul SEAP ca termenul pentur clarificari sau informatii suplimentare este cu 25 de zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor, iar termenul de raspuns al autoritatii va fi cu 12 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.

„In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat de participarea la procedura de achizitie publica are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este cu 25 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.

In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (2) din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta stabileste un singur termen limita in care va raspunde tuturor solicitarilor de clarificare/ informatiilor suplimentare, dupa cum urmeaza: cu 12 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. Termenul de raspuns la clarificari a fost stabilit astfel incat operatorii economici sa aiba o perioada adecvata pentru analizarea documentatiei de atribuire si, ulterior, pentru elaborarea ofertelor prin prisma raspunsurilor oferite de Autoritatea Contractanta.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 14.11.2024, ora 15:00, iar oferta trebuie sa fie valabila pana in 14.05.2025.

Iata anuntul din SEAP privitor la proiectarea si executia Tronsonului 2 al Autostrazii Timisoara-Moravita:

„Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Tronsonului 2 al Autostrazii Timisoara – Moravita, in lungime de aproximativ 33,49 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari. In conformitate cu prevederile contractuale, respectiv ale H.G. nr.1/2018, eventualele modificari care pot interveni in perioada de derulare a contractului, se refera la urmatoarele, fara a se limita la acestea: 1. Modificari ale partilor contractante, inclusiv inlocuirea contractantului cu un nou contractant in conditiile prevazute la art. 221 alin. (1) lit. d), punctul (ii); 2. Schimbarea denumirii si/sau a formei societatii, schimbari care nu atrag crearea unei persoane juridice noi; 3. Modificari care rezulta din adaptarea Proiectului Tehnic de Execuție la realitatea din teren, inclusiv schimbări de soluții tehnice punctuale; 4. Modificari care rezulta din modificări/adaptări ale cotelor, pozițiilor și/ sau dimensiunilor unor lucrari ca urmare a situatiei din teren; 5. Modificari generate de cerinte ale autoritatilor de mediu; 6. Modificari care rezulta din necesitatea mutarii/stramutarii unor obiecte aflate pe/in sol/subsol; 7. Modificari generate de includerea de noi subcontractanti/ furnizori/ subcontractanții subcontractanților/ orice alți operatori economici si/sau generate de inlocuirea subcontractantilor/ furnizorilor/ subcontractanții subcontractanților/ orice alți operatori economici initiali, care se vor realiza conform clauzei corespunzatoare din Conditiile Generale ale Contractului; 8. Modificari generate de schimbarea personalului cheie/alt personal, care se vor realiza conform clauzei corespunzatoare din Conditiile Generale ale Contractului; 9. Modificari ale culoarului/coridorului de expropriere care conduc la necesitatea realizarii de lucrari suplimentare si/sau la renuntarea realizarii unor lucrari existente in Contract; 10. Modificari generate de acorduri, conventii, intelegeri ale statului/autoritatilor locale cu alte state; 11. Modificari legislative sau de norme tehnice/ stasuri/ normative/ standarde, pe parcursul derularii contractului, care se vor realiza conform clauzei corespunzatoare din Conditiile Generale ale Contractului, cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare; 12. Prelungirea Duratei de Executie in baza mecanismului contractual prevazut la Clauza 35 [Prelungirea Duratei de Execuţie] din Conditiile Generale fara a se aduce atingere dreptului Beneficiarului de a aplica Antreprenorului penalitatile si/sau sanctiunile prevazute in contract; 13. Modificari care rezulta din implementarea solicitarilor provenite de la diverse institutii/autoritati/entitati care au atributii in legatura cu obiectivul de investitie (de exemplu: Ministere, JASPERS, Autoritati/Institutii centrale si/sau locale, Verificatori atestati, organisme de control, etc.). 14. Modificari care rezulta din descarcarea de sarcini arheologice. 15. Modificari generate de modificari ale terenului, retelei hidrografice supraterane si subterane necunoscute la data elaborarii Proiectului Tehnic de Execuție; Modificarile vor fi realizate ulterior semnarii contractului, in conformitate cu prevederile contractuale, numai in conditiile in care acestea nu reprezinta modificari substantiale in sensul prevederilor art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016. Prelungirea Duratei de Executie se va realiza in conformitate cu prevederile Clauzei 35 [Prelungirea Duratei de Executie] din Conditiile Generale. Mai multe informatii se regasesc in Contract”.

Articolul precedentCENTURA DE OCOLIRE CRAIOVA-VARIANTA SUD, GATA PANA IN 2029 – Cei 10 kilometri care „faciliteaza integrarea economica in UE” trebuie finalizati „nu mai tarziu” de 5 ani
Articolul următorLOTUL 5 DIN AUTOSTRADA CRAIOVA – FILIASI, LA LICITATIE – CNAIR cauta constructor pentru proiectarea si executia celor 21,5 km din Lotul 5 al Autostrazii Craiova – Filiasi si Drum Expres Filiasi-Targu Jiu-Lotul 5. Investitia este de circa 3 miliarde lei

1 COMENTARIU

  1. Desi este imbucurator ca acest proiect a ajuns in faza de licitatie, mi se pare ca durata de implementare a acestor proiecte ramane o problema majora. De ce avem nevoie de atat de mult timp pentru tronsoane relativ scurte, cum este cel de 33,49 km? Sper ca licitatia sa fie transparenta si ca acest proiect sa nu ajunga blocat din cauza contestatiilor, asa cum am vazut in trecut. Exista un calendar clar pentru demararea lucrarilor?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.