O noua centura este aproape gata, tot in judetul Bihor. In aceste zile, se finalizeaza ultimele detalii inainte de deschiderea circulatiei pe centura ocolitoare a municipiului Beius.
Lucrarile la centura ocolitoare a municipiului Beius se afla in faza finala. Se efectueaza ultimele marcaje rutiere si se monteaza panourile indicatoare si parapetele de protectie.
Pana la sfarsitul acestei saptamani va fi finalizat auditul de siguranta rutiera, iar saptamana viitoare vor avea loc probele de incarcare dinamica la poduri. Dupa inspectiile finale, comisia de dare in trafic va stabili data deschiderii, preconizata pentru jumatatea lunii octombrie.
Centura Beius are o lungime totala de 9,3 kilometri, lucrarile fiind impartite in doua etape. Complexitatea lucrarii este determinata de relieful care a impus construirea a 2 viaducte (de 800 si 700 de metri), a 3 pasaje supraterane (lungime totala: 230 metri) si a 2 poduri (lungime totala: 28 metri).
„Cei care tranziteaza prin zona Beiusului vor castiga minute bune, evitand blocajele din oras. Pentru localnici, circulatia prin Beius va fi mult usurata, dupa ce se va deschide circulatia”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Se finalizeaza montarea parapetelor de protectie. Pana la sfarsitul acestei saptamani se termina auditul de siguranta rutiera. Expertul va verifica daca elementele de siguranta rutiera sunt realizate conform proiectului. Saptamana viitoare se vor face probele de incarcare dinamica la poduri. Este proba de rezistenta a grinzilor podurilor. Pe fiecare deschidere a celor 2 viaducte si a celor 3 pasaje rutiere supraterane vor circula 2 camioane incarcate, avand o greutate totala de 40 de tone. Senzorii montati pe grinzi vor indica deformarea acestora, verificandu-se astfel proiectarea corecta a grinzilor. La un viaduct sunt 20 de deschideri, la celalalt 25. Fiecare deschidere va fi verificata pe fiecare sens de mers.
”In saptamana 7 – 12 octombrie, comisia de dare in trafic va face ultima verificare a lucrarilor si va stabili data de deschidere a circulatiei. Ne propunem ca pana la jumatatea lunii octombrie centura Beius sa fie deschisa circulatiei pe toata lungimea acesteia”, mai spune Bolojan.
Primul tronson (etapa I), cu lungimea de 7,3 kilometri, incepe din DN76, la intrarea in Beius dinspre Oradea, traverseaza Crisul Negru si Drumul Comunal 231 spre Finis, ocolind Beiusul la vest. Apoi trece peste calea ferata si Crisul Negru si revine in DN76.
Al doilea tronson (etapa II) are o lungime de 2 kilometri, inspre localitatea Delani. Face legatura intre primul sector al centurii si DJ 764 Beius – Rosia – Alesd si asigura accesul catre viitorul parc industrial din Beius.
Lucrarile la primele doua tronsoane sunt executate de: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fara TVA) si Etapa II: Drum Asfalt (Lider) si Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fara TVA).
Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational de Infrastructura Mare 2014 – 2020, si din bugetul Consiliului Judetean Bihor.
Pentru a facilita accesul catre Stana de Vale, Consiliul Judetean Bihor va construi un nou drum de legatura de 1,4 kilometri. Traseul noului tronson, care va fi conectat cu Drumul Apusenilor, va porni din pasajul suprateran de la capatul Centurii Beius inspre Stei si va continua pana la intersectia cu drumul judetean 764A, in apropierea localitatii Mizies, comuna Draganesti. Acesta se afla in etapa de proiectare si reprezinta etapa a III-a a Centurii Beius.