Au fost depuse sase oferte pentru proiectarea (realizarea studiului de fezabilitate) a patru noi poduri peste Prut:
– Pod Stanca (RO) – Costesti (MD);
– Pod Bumbata (RO) – Leova (MD);
– Pod Falciu (RO) – Leca (MD);
– Pod Raducaneni (RO) – Barboieni (MD)
Cei 6 ofertanti sunt:
- Asocierea RUTIER CONEX XXI S.R.L. (LIDER) – SC TOTAL ROAD SRL (ASOCIAT)
- SC ARTEHNIS SRL
- Asocierea SC PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (LIDER) – SC TQM MANAGEMENT SRL (ASOCIAT)
- DONPREST COM SRL
- SC TOTAL BUSINESS LAND SRL
- SC LIKE CONSULTING SRL
Valoarea insumata a celor 4 contracte este de 1,61 milioane de lei (fara TVA), iar perioada contractuala pentru elaborarea fiecarui studiu de fezabilitate este de 12 luni.
Finantarea celor 4 contracte este asigurata din venituri de la bugetul de stat.
Pod nou Stanca (RO) – Costesti (MD):
Amplasamentul se va desfasura pe teritoriului judetului Botosani si al Raionului Riscani, la sud de actualul punct vamal, ce functioneaza pe DN29E
Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD):
Amplasamentul va fi localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Vaslui si in sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD):
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfasura pe teritoriul judetului Vaslui si al Raionului Cantemir
Pod nou Raducaneni (RO) – Barboieni (MD):
Amplasamentul se afla localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Iasi si in vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni
”Valoarea totala estimata pentru constructia celor 4 poduri peste Prut este de 1,61 milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata de la bugetul de stat. Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
In cadrul acestor obiective de investitii, se vor implementa cel putin urmatorii indicatori tehnico-economici:
- pod rutier nou
- drum de legatura la infrastructura existenta
- punct control frontiera
Drumurile de legatura vor asigura conectivitatea atat cu infrastructura rutiera existenta, cat si cu celelalte proiecte de infrastructura majora din Romania, aflate in diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Targu Neamt – Iasi – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) si Drumurile de mare viteza Tisita-Albita, Buzau-Braila, Braila-Focsani, Suceava-Botosani, dar si DX Braila-Galati.
”Reamintesc faptul ca am reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) – Giurgiulesti (MD) si am demarat procedurile si pentru reabilitarea podurilor:
- Albita (RO) – Leuseni (MD): lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi
- Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
- Oancea (RO) – Cahul (MD)
Si mai avem in procedura de licitatie si constructia primului pod la nivel de autostrada care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul Autostrazii A8 si care va avea si punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova)”, declara Scriosteanu.
Constructia acestor poduri peste Prut va duce la:
- eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei
- cresterea capacitatii de transport dintre cele doua tari
- realizarea conectivitatii Republicii Moldova cu retelele europene de transport TEN-T
- fluidizarea si optimizarea fluxului de transport marfuri cu camioanele ce trebuie operate in Portul Constanta