A fost avizat in Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) varianta finala de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9, in faza Analizei Multicriteriale 2.
Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9 are o lungime de circa 14 km si va realiza conexiunea intre localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.
La alegerea alternativei de traseu, s-a tinut cont de realizarea conexiunii drumurilor la reteaua de infrastructura existenta, dar si de conexiunea cu infrastructura de transport in curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 si Centura Bucuresti, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
In linii mari, traseul va fi: Drumul Bercenarului (Sector 4) si Bulevardul Metalurgiei (Sector 4), supratraversare CF si DNCB – Nod intre DR9, DNCB si A0 – supratraversare A0 – legatura cu Strada Sfanta Ana (Berceni/Vidra) – Intersectie cu DJ401 Vidra.
Principalele caracteristici solicitate proiectantului sunt:
- 4 benzi de circulatie (cate 2 benzi pe sens)
- 2 zone de acostament
- 4 zone de siguranta cu parapeti
- Zona mediana de 8m latime, pentru o dezvoltare ulterioara a transportului public
- Piste de biciclete
- Trotuar pietonal
- Transport public
- Iluminat public
Implementarea drumurilor radiale este asigurata de Consiliul Judetean Ilfov si PMB, prin Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti, in baza unui protocol de colaborare incheiat cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
”Orbital Bucuresti” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al carui scop consta in conectarea unor artere importante ale Municipiului Bucuresti si Centura Capitalei cu Autostrada Bucurestiului A0, intersectand 30 localitati din zona metropolitana.