Contractul pentru constructia celor 39,7 km ai lotului 2 al Drumului Expres Arad-Oradea are opt oferte. Aceasta este o legatura rutiera importanta care va uni nordul de sudul Europei si va asigura si conexiunea Romaniei cu granita ungara.
Castigatorul contractului cu o valoare estimata de 3,41 miliarde de lei (fara TVA), finantat prin Prograul Transport (PT), trebuie sa construiasca acest lot in doi ani, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Ofertantii sunt:
- Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL (Romania)
- Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL -– (Romania – Ucraina)
- Asocierea IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – (Turcia)
- NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRACO HOLDING S.R.L. (Turcia – Romania)
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS SRL (Turcia – Romania)
Contractul prevede inclusiv:
– constructia unui pod de o complexitate tehnica ridicata (in lungime de 1.091 m).
– realizarea drumului de legatura cu Ungaria (in lungime de 10 km),
– un punct de trecere a frontierei (PTF).
Traseul Drumul Expres Arad – Oradea porneste din sud-estul localitatii Oradea (drumul de legatura dintre centura Oradea si A3) si se incheie la intersectia variantei de ocolire Arad cu DN 7.
Acesta este ultimul lot din cele trei aferente Drumului Expres Arad – Oradea pentru care exista ofertanti, primele oferte fiind depuse pentru Lotul 1 pe 12 iunie 2024 si pe 26 iunie 2024 pentru Lotul 3.
”Acest proiect este rezultatul unui parteneriat semnat in noiembrie 2020 intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, CNAIR si autoritatile locale (Consiliul Judetean Bihor, Consiliul Judetean Arad, Primaria Oradea si Primaria Arad) si ma bucur ca incepe sa dea roade. Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes intareste ceea ce am spus si sustinut mereu, si anume faptul ca una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, incepand cu 2020, la nivelul Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste dezvoltarea capacitatii administrative, consta in descentralizarea unor proiecte, chiar si majore, cum este acest caz, catre autoritatile locale sau asocieri dintre acestea”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totala de 120,47 km si este impartit in 3 loturi:
- Lotul 1 (33,7 km), la care se adauga drumul de legatura cu DN 79 (Salonta), in lungime de 5,3 km.
- Lotul 2 (39,7 km), la care se adauga drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km),
- Lotul 3 (47,07 km), la care se adauga drumul de legatura cu zona industrial Arad Vest (2,9 km).