DRUMUL DE MARE VITEZA BUCURESTI-GIURGIU – Proiectul nou al CNIR va fi o in premiera pentru Romania, cu modelarea Building Information Modeling

Proiectul drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va fi primul din Romania cu modelare BIM (Building Information Modeling) inclusa in caietul de sarcini al licitatiei.

Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va fi un proiect nou al Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR), in prima etapa urmand sa fie lansata licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate. Este un proiect pentru infrastructura mare, pe coridor european de transport, iar studiul de fezabilitate va stabili daca profilul va fi de Autostrada sau Drum Expres (valorile de trafic ar putea indica profilul de Autostrada).

Modelarea BIM (Building Information Modeling) reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, constructia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. BIM permite crearea si gestionarea datelor despre un proiect de constructie pe parcursul intregului sau ciclu de viata, de la concept si proiectare pana la constructie si intretinere.

,,Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu este un proiect despre care am discutat cu domnul Ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu si a avut toata deschiderea. Va fi un studiu de fezabilitate pe care il va lansa CNIR. Vreau sa-l lansam in licitatie cat mai repede, dar si cat mai bine. Va fi un element de noutate in licitatie, ca o cerinta a beneficiarului, implementarea solutiilor inovative de tip BIM (Building Information Modeling). Este un soft bazat pe modelare 3 D care ofera instrumentele si informatiile pentru planificarea, proiectarea, gestionarea in timp a tot ceea ce inseamna constructia in sine. Noi, ca beneficiari, nu am mai cerut proiecte facute in BIM, insa astfel de proiecte au mai fost facute pe Autostrada A 1 Sibiu-Pitesti, lotul 4 al constructorului PORR si la Podul peste Tisa intre Romania si Ucraina. Este prima data cand venim cu astfel de cerinte, apoi caietul de sarcini va fi pus in dezbatere publica si vom invita proiectantii sa discutam, sa vedem in ce masura pot rasapunde cererii noastre. In acelasi timp si noi trebuie sa ne specializam personalul intern” a precizat directorul general CNIR, Gabriel Budescu.

Studiul de fezabilitate va evalua si scenariul finantarii prin parteneriat public privat (PPP).

Totodata, studiul de fezabilitate al Drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va indica solutiile de conexiune cu Autostrada Bucuresti Sud (A0) si cu noul pod peste Dunare Giurgiu-Ruse, obiectiv pe care Comisia Europeana il va finanta prin CEF (etapa studiului de fezabilitate).

Utilizarea BIM in infrastructura rutiera reprezinta o extensie a principiilor si tehnologiilor BIM aplicate la proiectarea, constructia si intretinerea drumurilor, autostrazilor, podurilor si altor elemente ale infrastructurii rutiere. Acest proces permite o abordare integrata si eficienta a proiectelor de infrastructura rutiera.

Modelarea BIM pentru infrastructura rutiera cuprinde o gama larga de elemente si componente, fiecare avand un rol esential in realizarea unui model integrat si precis al proiectului.

Articolul precedentTRECERI DE PIETONI MODERNE – Toate trecerile de pietoni de pe drumurile judetene din judetul Satu Mare vor fi iluminate. Investitia depaseste 20 milioane lei
Articolul următor68 MILIOANE EURO PENTRU MODERNIZAREA ”DRUMULUI VAMII” – Finantare europeana pentru Drumul „Vamii” din Botosani. Peste 200 de kilometri de drum judetean au fost modernizati in Botosani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.