SUCCES CU FONDURILE PENTRU INFRASTRUCTURA – Romania poate absorbi toti banii din Programul Transport cu trei ani mai devreme

Romania poate absorbi toate fondurile alocate pentru Programul Transport 2021 – 2027 pana in anul 2027, adica cu trei ani mai devreme decat ar fi termenul limita. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, spune ca perioada 2020-2023 au fost ani istorici pentru absorbtia fondurilor europene in domeniul transporturilor.

Programul Transport 2021-2027 a fost aprobat in luna decembrie 2022 si beneficiaza de o alocare de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde fonduri europene nerambursabile pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) si naval al Romaniei.

De asemenea, Ministerul Transporturilor are in lucru un studiu prin care analizam piata materialelor de constructii pentru autostrazi, cai ferate si nu numai, pentru a identifica solutii in vederea stimularii productiei interne a acestora.

La sfarsitul anului 2019, in momentul in care am preluat guvernarea, rata de absorbtie era de 35% pe POIM – sectiunea transport, iar din 2020 pana in 2023 am crescut rata de absorbtie la 111% pe total program. In ceea ce priveste sectorul rutier, pe care il coordonez, succesul a fost si mai mare, ducand rata de absorbtie pe acest sector la peste 120%”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

In cadrul celei de-a doua reuniuni a Comitetului de Monitorizare pentru Programul Transport 2021 – 2027, organizata si desfasurata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii zilele acestea la Timisoara, oficialul facut o analiza a ciclului financiar (2014- 2020, n+3) incheiat in decembrie 2023 si a discutat despre stadiul principalelor proiecte de infrastructura finantate din acest program.

In cadrul discutiilor avute la acest eveniment, am reiterat faptul ca, avand in vedere succesul atragerii fondurilor europene nerambursabile din ultimii ani, avem astazi capacitatea sa atingem pragul de 100% a fondurilor alocate in PT, maximum in 2027, cu 3 ani mai devreme decat ar fi termenul limita”, a adaugat oficialul.

De asemenea, secretarul de stat vorbeste de discutia avuta si cu constructorii importanti romani si straini, prezenti la eveniment, printre care Dorinel Umbrarescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) si Ilker Gülen (Nurol).

In ceea ce priveste grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finantate prin PNRR, am reafirmat impreuna ca Romania nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutiera; In ceea ce priveste relatia cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis si transparent intre beneficiari si constructori, care sa duca la proiecte de calitate, implementate in termenul contractat; Am discutat despre problemele cu privire la aprovizionarea pentru materii prime si materiale si i-am informat ca Ministerul Transporturilor are in lucru un studiu prin care analizam piata materialelor de constructii pentru autostrazi, cai ferate si nu numai, pentru a identifica solutii in vederea stimularii productiei interne a acestora. Au mai fost discutate situatiile fortei de munca necesara in santiere, a deficitului de personal pe zona de consultanta proiectare, dar si predictibilitatii financiare pe orizontul 2027 – 2030. Este nevoie si pe mai departe de implicarea tuturor factorilor decidenti si a reprezentantilor entitatilor statului roman, care sunt angrenati atat pe verticala, cat si pe orizontala, in dezvoltarea si implementarea proiectelor de infrastructura”, a explicat secretarul de stat.

La aceasta reuniune au participat reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, reprezentanti ai Directiei Generale de Politica Regionala si Urbana (DG REGIO) si Guvernului Romaniei, alaturi de membrii cu drept de vot, observatori, beneficiari, proiectanti, constructori si organizatii neguvernamentale.

Comitetul de Monitorizare pentru Programul Transport (PT) 2021-2027 este o structura de tip partenerial, cu rol decizional strategic in procesul de implementare a programului, formata din 64 membri cu drept de vot si observatori, care se reunesc o data pe an pentru evaluarea aspectelor privind progresul programului.

 

Articolul precedentPODUL DE LA GRADISTEA, PE ULTIMA SUTA DE METRI – Circulatia pe podul de cale ferata de la Gradistea se deschide pe 1 iunie, dupa 19 ani. Cum arata acum noul pod – VIDEO
Articolul următorTRASEU TURISTIC MODERNIZAT – Drumul Baisorii, un traseu turistic de 42 km, a fost modernizat cu peste 80 de milioane de lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.