Cinci oferte au fost depuse pentru contractul necesar elaborarii studiului de fezabilitate al Drumului Expres Cluj Napoca – Dej. Valoarea estimata a acestui contract este de 28,34 milioane de lei (fara TVA), iar sursa de finantare va fi asigurata din Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 21 de luni, din care 18 de luni pentru realizarea studiului de fezabilitate, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
”Au fost depuse astazi 5 oferte pentru contractul privind elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj Napoca – Dej!
– CONSTRUCT C.D.P. SRL
– Asocierea DP CONSULT SA (lider) – SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI TEAHA & FUZESI
– Asocierea ECO GEODRUM SRL (lider) – TEHNO CONSULTING SOLUTION SRL
– PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL
– Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL (lider) – SPECIALIST SMART GROUP SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL”, spune Pistol.
Constructia Drumului Expres Cluj – Dej, o lungime estimata de 75 km, va reduce timpii de calatorie si va creste viteza medie de deplasare intre localitatile Cluj si Dej.
Acest nou drum va asigura conexiunea cu viitorul Drum Transregio Gilau-Apahida si cu Autostrada Transilvania.
”Pas important pentru Drumul Expres Cluj-Dej! Astazi, au fost depuse 5 oferte pentru contractul necesar elaborarii Studiului de Fezabilitate al acestui nou drum de mare viteza din Transilvania. Valoarea estimata este de 28,34 milioane de lei (fara TVA), iar suma este asigurata prin FEN (Fonduri Europene Nerambursabile). Contractul trebuie finalizat in 21 de luni, din care 18 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. Dupa constructie, Drumul Expres Cluj-Dej, cu o lungime estimata de 75 km, va asigura inclusiv conexiunea cu viitorul Drum Transregio Gilau – Apahida si cu Autostrada Transilvania”, spune si ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Planul autoritatilor era ca drumul expres, inclus in Masterplanul General de Transport, sa continue spre Bistrita si spre Baia Mare, bifurcandu-se astfel de la Dej.
Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, spunea pe 18 iunie 2021 ca drumul ce va fi facut intre Cluj-Napoca si Dej ar putea avea profil de autostrada.
Drula spunea atunci ca DX Cluj-Dej beneficiaza de modelul nou de caiet de sarcini, al carui sablon a fost pregatit la inceput de an de CNAIR, care spera sa devina etalon pentru cat mai multe licitatii pe infrastructura rutiera. Pe acelasi tip de caiet de sarcini modern au fost lansate in ultimele luni licitatiile pentru drumurile de mare viteza Craiova-Lugoj, Bucuresti-Alexandria sau Bucuresti-Targoviste si pentru autostrada Fagaras-Brasov, spre exemplu.
Drumurile expres nu au benzi de siguranta, iar viteza maxima la campie (120 km/h), au cel putin doua benzi pe sens, ocolesc localitatile, nu au benzi de siguranta si nu se intersecteaza cu alta cale de transport.
Realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai putin decat autostrazile, iar pe viitor pot fi upgradate la nivel de autostrada.