Noul tren de metrou produs de Alstom a sosit la Depoul Berceni al Metrorex, la mai bine de trei ani de la semnarea contractului de achizitie. Noul tren Metropolis va fi pus in functiune dupa finalizarea probelor si a obtinerii omologarii, arata Metrorex. Acesta este primul dintre cele 13 trenuri de metrou Alstom care vor circula in Capitala. Contractul pentru achizitia celor 13 trenuri a fost semnat la sfarsitul anului 2020.
”Metrorex anunta ca astazi, 25.04.2024, la ora 1:30, noul tren Metropolis produs de Alstom Transport SA a sosit la Depoul Berceni. Trenul cu indicativul 1402-2402, denumit ”Giurgiu”, face parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achizitionate pe baza contractului incheiat intre Metroex si Alstom Transport SA, in 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achizitie. Contractul are o valoare totala de 103.244.383,49 euro”, informeaza Metrorex.
Fiecare tren are in dotare cate 6 vagoane si 216 locuri intr-o dispunere longitudinala, iar capacitatea maxima este de 1.200 pasageri.
Odata ajuns in depoul Metrorex, noul tren ”Giurgiu” va fi verificat si pregatit pentru etapele de probe si teste specifice.
Probele si testele necesare omologarii de catre Autoritatea Feroviara Romana a primului tren se vor realiza conform programului de testare si a reglementarilor de siguranta in vigoare.
Dupa finalizarea probelor si a obtinerii omologarii, trenul ”Giurgiu” va parcurge 10.000 km dupa care Metrorex va receptiona trenul produs de Alstom Transport SA si il va pune in functiune cu calatori.
Noile trenuri Metropolis au prevazute, conform specificatiilor din caietul de sarcini, dotari de ultima generatie, precum:
- camere de supraveghere interioare si exterioare cu inregistrare si transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;
- afisarea directiei de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;
- afisaje dinamice de tip LCD in interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamica a hartii traseului si alte anunturi;
- sisteme de alarmare in caz de urgenta, dotate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren si calatori;
- locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilitati, inclusiv penttru utilizatorii scaunelor rulante;
- instalatii de racire si dezumidificare a aerului introdus prin ventilatia fortata in fiecare vagon;
- lampi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;
- folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior si exterior.
De asemenea, conducerea Autoritatii pentru Reforma Feroviara alaturi de reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si echipa de proiect RE-IR 1, au efectuat o vizita de lucru la noul Depou Alstom Grivita din Bucuresti, prima faza recent finalizata, special destinat trenurilor electrice. In prezent, primul tren Interregional Coradia Stream al ARF se afla deja in aceasta facilitate noua si isi continua programul de teste obligatorii pentru a primi autorizatia de a operara cu calatori si a fi transmis catre ARF pentru a incepe procedurile contractuale de receptie, arata ARF.
Trenul compus din sase vagoane Coradia Stream destinat ARF continua sa parcurga un program de teste obligatorii, conform reglementarilor STI (Specificatii Tehnice de Interoperabilitate) stabilite la nivel european si cu respectarea Regulilor Tehnice Nationale Notificate (NNTR), inainte de a putea fi receptionat de catre ARF si predat operatorului de transport feroviar de calatori, pentru a fi utilizat in serviciul public al Romaniei.
Depoul Alstom Grivita a fost construit de catre furnizorul de material rulant Alstom, in contextul contractului de achizitii „Material rulant nou, rame electrice regionale RE-R si rame electrice interregionale RE-IR”, plus asigurarea serviciilor de mentenanta (reparatii), pe o perioada de 15 ani (cu posibilitatea extinderii la 30 de ani) pentru a asigura o disponibilitate de minimum 98% din timp, pentru prestarea serviciilor publice.
”Astfel, in contextul investitiilor in material rulant destinat MTI si ARF, se creaza premisele investitiilor in infrastructura industriala, care sa genereze activitati economice si locuri de munca pe teritoriul Romaniei. Toate contractele de achizitii de material rulant scoase la licitatie, de catre ARF, includ aceasta achizitie a serviciilor de mentenanta pe toata durata de viata a vehiculului ceea ce speram sa se traduca in noi investitii ale producatorilor de vehicule feroviare in capacitatile industriale ale Romaniei”, considera Stefan Roseanu, presedinte al ARF.