Centura Timisoara Sud merge intr-un ritm foarte bun si undeva in iulie anul acesta va fi data in trafic, afirma ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Despre ”celebra Autostrada pentru ursi”, oficialul spune ca va fi finalizata in timp, avand finantare PNRR, fiind semnata autorizatia de constructie deja.
”Am bucuria sa ofer si eu vesti bune, azi, de aici, de acasa, de la Timisoara, unde are loc in premiera, in istoria post-decembrista, o sedinta de Guvern. (…) Centura Timisoarei merge intr-un ritm foarte bun, undeva in iulie anul acesta va fi inaugurata, data in trafic, astazi, cand vorbim, suntem undeva la 80% din valoarea respectiva sau din implementarea proiectului. O alta veste buna este ca a fost deblocata licitatia pentru Centura Vest, la patru benzi. Termenul final de depunere de oferte este 15 mai”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu au castigat licitatia organizata de CNAIR dupa rezilierea contractului cu italienii de la Tirrena Scavi. In 27 iunie 2023 a fost semnat contractul pentru continuarea lucrarilor la Centura Sud.
Umbrarescu are la dispozitie 12 luni sa finalizeze Varianta de Ocolire Sud Timisoara, adica pana in iulie 2024.
De asemenea, licitatia pentru proiectarea si executia centurii Timisoara Vest a fost deblocata, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este 15 mai, a transmis, la Timisoara, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. In Sistemul Electronic de Achizitii Publice, procedura inca figureaza ca ,,suspendata”.
”Nu pot sa nu amintesc despre celebra autostrada pentru ursi, o stiti cu totii, o stie toata Romania. In acest moment a fost semnata autorizatia de constructie, se incep lucrarile. Am vazut ca au fost anumite nelinisti dinspre anumiti domni, aceasta lucrare va fi finalizata in timp, avand finantare PNRR, nu exista temeri ca acest tronson nu va fi finalizat”, a completat el.
Ministrul a spus ca a facut un total al acestor investitii din infrastructura, care sunt in valoare de 10 miliarde de lei, adica doua miliarde de euro.
”Poate parea mult si e mult comparativ cu ce s-a intamplat in istoria ultimilor 35 de ani, dar Timisul merita aceste investitii pentru ca se numara printre judetele care contribuie cel mai mult la PIB-ul Romaniei. Ori investitie pe care o derulam in zona de Vest, la momentul finalizarii va avea o contributie importanta la cresterea economica a Romaniei si la dezvoltarea tarii noastre”, a subliniat Grindeanu.
Centura Timisoara Vest are profil de drum rapid 2X2 benzi, cu spatiu median si acostament, viteza de proiectare de 120 km/h si mai ales cele 4 structuri importante: doua pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri si alte doua pasaje de 455 si 451 metri, cele mai grele structuri ale variantei ocolitoare.
Procedura a fost deblocata dupa ce Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) a respins, pe fond, contestatia ARL Cluj (Strabag). Decizia CNSC a fost emisa luni, 22 aprilie si publicata marti.
Centura Timisoara Vest care inchide inelul din zona municipiului de pe Bega are o lungime de 13 km. si profil de drum rapid 2X2 (Centurile Timisoara Nord – in circulatie si varianta de Sud (26 km.) care va fi deschisa pana la finalul anului au o singura banda/sens. Valoarea licitatiei este de aproape 2 miliarde lei.
,,A fost deblocata licitatia pentru Centura Vest la 4 benzi. Termenul final pentru depunerea ofertelor este 15 mai. Centura va fi la 4 benzi. De asemenea, pentru Drumul de Legatura la Sanandrei- A 1, eu sper ca in urmatoarele saptamani sa fie declocat la CNSC”, a spus Sorin Grindeanu. Pentru Drumul de Legatura Timisoara-A1, CNASC a admis contestatia ARL Cluj (Strabag) si a dispus reevaluarea ofertelor.
Punctul de inceput al obiectivului „Varianta de ocolire Timisoara Vest”, se desprinde din DNCT (existenta) are orientare spre sud-est, fiind in prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1 km, dupa care printr-o curba cu raza mare schimba orientarea traseului catre sud. La km 3+380 traverseaza CF 218 Timisoara – Arad si la km 4+860 traverseaza atat DN 6 cat si CF 133 Ronat Triaj-Cenad aflata in paralel cu drumul national. In continuare traseul se desfasoara intr-o zona plata, la circa 600 m in paralel cu o linie electrica de 220kV, traverseaza paraul Beregsau la km 7+795 al variantei si printr-un pasaj comun traverseaza in zona km 9+950 DN 59A (km DN 59A 6+200) si CF 100 Timisoara – Jimbolia aflata la circa 400 m sud fata de drumul national dupa care varianta se indreapta spre Canalul Bega. La aproximativ 200 m dupa traversarea Canalului Bega varianta are punct final varianta de ocolire Timisoara Sud. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km. Drumul este incadrat in clasa tehnica II.
Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteza de proiectare de 120 km/h.
Ca urmare a constrangerilor legate de legatura cu Varianta ocolitoare Timisoara Sud si traversarea canalului Bega, la sfarsitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.