CFR SA a lansat licitatia pentru modernizarea liniei Constanta-Mangalia, o investitie ce ajunge la aproape 300 de milioane de euro. Aceasta este a doua licitatie pentru modernizare/electrificare din 2024, prima fiind pentru Magistrala 500 Vicsani-Frontiera Ucraina, aflata la a doua procedura.
Linia de tren Constanta – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simpla, neelectrificata, iar in sezonul estival turistii care merg in statiunile din sudul Litoralului trebuie sa astepte schimbarea locomotivei la Constanta.
In sezonul estival, intre Bucuresti si Constanta (singura magistrala complet modernizata si electrificata) circula 75 de trenuri de calatori, cea mai incarcata sectiune fiind Medgidia – Constanta, iar pe linia Constanta – Mangalia 36 de trenuri de la CFR Calatori si operatorii privati. In privinta trenurilor de marfa, pe M 800 Bucuresti – Constanta sunt 65 de garnituri (Fetesti – Medgidia), iar pe sectia Constanta – Mangalia 2 marfare, potrivit datelor CFR Infrastructura.
”Am lansat licitatia pentru PROIECTARE si EXECUTIE lucrari de ELECTRIFICARE, REABILITARE si DUBLARE a liniei CF CONSTANTA – MANGALIA (43 km), investitie in valoare maxima estimata de 1,55 MILIARDE lei, fara TVA, finantata din fonduri nerambursabile (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare si reabilitare cale ferata, cu perioada de elaborare 2021 – 2030”, anunta CFR.
Obiective prioritare:
– REABILITARE/MODERNIZARE Constanta – Mangalia
– ELECTRIFICARE Agigea Ecluza – Mangalia
– DUBLARE Costinesti – Mangalia
AVANTAJE – reducerea duratei de calatori de la Constanta la Mangalia:
- 36 de minute fara stationari
- 46 minute cu 4 opriri
- 57 minute cu 7 opriri
Valoare estimata: 1,31 MILIARDE lei, fara TVA – 1,55 MILIARDE lei, fara TVA
Durata proiectare: 10 luni
Durata executie: 24 de luni
Ofertele pot fi depuse pana pe 17 iunie 2024, iar pretul ofertei reprezinta 40% din punctaj.
De asemenea, in prezent se afla in reparatii 22,20 km de cale ferata intre Talmaciu – Sibiu si Teius – Razboieni pentru cresterea vitezei la 120 km/h. Lucrarile de reparatii de tip QUICK WINS aflate in desfasurare la ora actuala pe cei 22,20 de km de cale ferata intre statiile TALMACIU – SIBIU si pe intervalul TEIUS – RAZBOIENI, pentru cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h, inregistreaza un stadiu de executie de 45%, respectiv 30% – 82%.
Intre Talmaciu si Sibiu, lucrarile de reparatii la suprastructura caii pe firul II au ajuns la un stadiu fizic de executie de 45%, iar pe intervalul Teius – Razboieni, progresul de executie pe cele 8 santiere deschise pe firul I este de 30% – 82%.
In cadrul acestor lucrari, constructorii inlocuiesc integral suprastructura caii – sina, traverse, material marunt de cale, aparate de cale – iar pe intervalul TEIUS – RAZBOIENI, pe ambele fire de circulatie, vor monta inclusiv dale elastice la toate cele 18 TRECERI LA NIVEL CU CALEA FERATA.
IMPLICATII IN CIRCULATIA TRENURILOR DE CALATORI
– intre TEIUS – AIUD si UNIREA – RAZBOIENI trenurile de calatori circula doar pe FIRUL II (din ambele din ambele sensuri) si cu restrictie de viteza de 50 km/h in zona santierelor de lucrari deschise pe FIRUL I;
– intre TALMACIU – SIBIU trenurile circula pe FIRUL I intre Talmaciu si Selimbar (din ambele din ambele sensuri) si cu restrictie de viteza de 50 km/h in zona lucrarilor executate, iar de la Selimbar circulatia spre/dinspre Sibiu este trasata prin Sibiu Triaj.
9 SANTIERE operationale pe raza SRCF BRASOV, in cadrul programului de lucrari tip QUICK WINS, pentru RIDICAREA RESTRICTIILOR DE VITEZA pe 20,55 km de cale ferata, intre statiile TALMACIU – SIBIU, TEIUS – AIUD si UNIREA – RAZBOIENI
Linia CF TALMACIU – SIBIU: Lot 2, km 386+011 – 387+262 (Fir II)
Linia CF TEIUS – AIUD
- Lot 3, km 399+900 – 400+650 (Fir I)
- Lot 5, km 400+650 – 403+700 (Fir I)
- Lot 7, km 403+700 – 407+200 (Fir I)
- Lot 9, km 407+200 – 411+750 (Fir I)
- Lot 11, km 412+850- 414+850 (Fir I)
- Lot 12, km 414+800 – 417+100 (Fir I)
- Lot 13, km 417+100 – 419+250 (Fir I)
Linia CF UNIREA – RAZBOIENI: Lot 17, km 427+000 – 429+700 (Fir I)
Scop lucrari tip QUICK WINS, finantate din fonduri nerambursabile PNRR:
→ lucrari pentru eliminarea restrictiilor de viteza prin inlocuirea la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii ferate intre anumite zone kilometrice, care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori, cu impact direct asupra cresterii sigurantei si confortului calatorilor si in acelasi timp diminuarea efectelor adverse asupra mediului.
Beneficii:
– eliminarea restrictiilor de viteza
– eliminarea costurilor cauzate de restrictii
– cresterea eficientei activitatii de operare
– diminuarea efectelor adverse asupra mediului
– maximizarea gradului de siguranta