INELUL RUTIER METROPOLITAN DIN BAILE-FELIX – Au fost montate primele grinzi pe viaductul care traverseaza DN76

Martie, 23 aprilie 2024, a inceput montarea primelor grinzi din beton armat la viaductul care traverseaza DN 76, la iesirea din Baile Felix, pe traseul Inelului Rutier Metropolitan. Primele cinci traverse au sosit luni seara in zona santierului viaductului inelului metropolitan din Baile Felix.

Vor fi amplasate 25 de traverse, dispuse pe cinci deschideri, cate cinci grinzi pe fiecare. Fiecare grinda are o lungime de 40 de metri.

A doua transa de grinzi va veni in prima jumatate a lunii mai. La jumatatea lunii, toate grinzile vor fi montate.

In aceasta saptamana vor fi montate 25 de grinzi pe 5 din cele 8 deschideri ale viaductului. Pe o deschidere sunt amplasate 5 grinzi, fiecare cu o lungime de 40 de metri. Viaductul de la iesirea din Baile Felix are o lungime de 395 de metri. A doua transa de grinzi va veni in prima jumatate a lunii mai. La jumatatea lunii, toate grinzile vor fi montate. Ne cerem scuze celor care circula in zona Cordau – Baile Felix pentru deranjul generat de aceste lucrari in zilele urmatoare”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

La cel de-al doilea viaduct de pe traseul inelului metropolitan, de 335 de metri, din zona Betfia, au fost amplasate in cursul lunii martie toate cele 72 de grinzi.

Inelul Rutier Metropolitan are o lungime totala de 17 kilometri, lucrarile fiind impartite in doua loturi. Stadiul fizic al executiei este de 25-30%.

Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri si este cuprins intre Nojorid si viaductul care se construieste peste DN76, la iesirea din Baile Felix. Lucrarile sunt executate de asocierea formata din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. si S.C. DACIA FABER S.R.L. Termenul de executie este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fara TVA.

Lotul 2 este cuprins intre km 9+055 – 17+017. Traseul porneste de la viaductul din Baile Felix, ocoleste localitatile Baile 1 Mai si Cheriu si se termina in Osorhei. Lucrarile sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fara TVA.

Din primavara anului viitor, dupa finalizarea lucrarilor, inelul va prelua o parte din traficul de pe centura Oradea si va contribui la fluidizarea circulatiei rutiere in zona metropolitana. De-a lungul acestuia se va crea si un culoar de dezvoltare”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

Inelul metropolitan va asigura legatura cu drumurile nationale DN1, DN 76 si DN 79, inspre Cluj-Napoca, Deva si Arad, si cu centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea, respectiv centura Osorhei, centura Nojorid si centura Sanmartin.

Pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si Primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid.

Finantarea proiectului de infrastructura este asigurata de Ministerul Dezvoltarii, prin Programul National „Anghel Saligny”, din alocarile Consiliului Judetean Bihor si ale Primariei Municipiului Oradea.

Articolul precedentUN NOU TERMINAL LA AEROPORTUL DIN SATU MARE – Cum arata noul terminal al Aeroportului International Satu Mare. Investitia va fi gata in doua luni
Articolul următorDRUMUL EXPRES BUCURESTI-TARGOVISTE – A inceput realizarea studiului geotehnic pentru Drumul Expres Bucuresti – Targoviste. Drumul de 62 km ar putea fi gata pana in anul 2028

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.