Stadiul lucrarilor la Drumul Expres Braila – Galati a ajuns la 80%, a anuntat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care precizeaza ca mobilizarea pe santier e una buna. Cei 11 kilometri ai noului drum expres vor fi gata in acest an.
”Mobilizare buna pe santierul drumului expres Braila – Galati. Lucrarile au ajuns la un stadiu fizic de 80%, iar constructuctorul roman (Spedition UMB) monteaza grinzi la structura complexa de pe traseul drumului expres. Aceasta structura, formata dintr-un viaduct care traverseaza denivelat calea ferata si dintr-un pod peste raul Siret, are o lungime totala de 1.780 m (din care 300 m este lungimea podului hobanat)”, afirma directorul general al CNAIR.
In paralel se lucreaza la terasamente unde urmeaza asternerea balastului stabilizat si a straturilor asfaltice.
Cristian Pistol a postat si imagini VIDEO de la fata locului, pentru a evidentia mobilizarea in teren.
”In santier constructorul a mobilizat 500 de muncitori si 12 macarale de mare tonaj.
Constructia drumului expres Braila-Galati (10,77 km) trebuie finalizata pana la sfarsitul acestui an (2024)”, adauga Cristian Pistol.
Valoarea contractului este de 371,41 milioane de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata prin fonduri europene nerambursabile.
Pe santierul drumului expres Braila- Galati, ce va avea 10,76 km, lucreaza constructorul roman asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.
Pe traseul acestui drum expres, se construieste inclusiv Podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din Romania dupa cel de la Agigea (pe ruta Constanta- Mangalia).
Podul hobanat va avea o lungime totala de 307 metri cu o deschidere centrala de 130 de metri si face parte dintr-o structura lunga de peste 1,7 km, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar si un dig de protectie.
Drumul Expres Braila – Galati va avea 2 benzi de circulatie pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte si un pasaj.
Acesta porneste din drumul de legatura brailean al podului peste Dunare si se incheie la intersectia cu DN 2B, in zona Movileni.
Acest pod va avea 7 parti componente (trei din metal si patru din beton).
Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL;
Durata contract: 34 de luni (10 luni proiectare, 24 de luni executie);
Ordin de incepere executie: 10.01.2022;