Centura Barlad a ajuns la un stadiu de 86%, anunta ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Lucrarile la centura Barlad au fost reluate pe 19 mai 2022, dupa un blocaj de opt luni. Sorin Grindeanu a facut vineri o vizita la santierul proiectului Centura Barlad, impreuna cu premierul Marcel Ciolacu.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a afirmat ca in 2022 cand a deblocat Centura Barlad proiectul era in stadiul de 15-16% si intr-un an si jumatate s-a ajuns la 86-87% grad de realizare. Acest obiectiv ar putea fi dat in circulatie la sfarsitul lui iunie.
“Contractul aici a fost semnat undeva in decembrie 2018, cu termen de finalizare in 2021. In 2022, undeva pe la jumatatea anului, poate chiar in a doua jumatate a anului, am reusit sa deblocam acest proiect care era atunci in stadiul de 15-16%, dupa trei ani si ceva. Eu sunt bucuros ca intr-un an si jumatate cei care au preluat contractul – si ii felicit si eu la randul meu, o firma romaneasca, iarasi, important de spus – au reusit sa ajunga undeva la 86-87%, urmand ca in luna iunie, la sfarsitul iunie, sa poata fi data in circulatie acest obiectiv”, a declarat Sorin Grindeanu.
El a anuntat ca urmeaza sa fie realizat un proiect pentru descarcarea de pe centura catre Rulmentul Barlad.
“Ulterior acestei receptii si darii in circulatie, o sa gandim si un proiect pentru descarcarea pe la kilometrul 9, daca nu ma insel, catre Rulmentul Barlad. Si acolo inteleg ca e si o zona de afaceri, centru de afaceri, ceea ce va dezvolta, de asemenea, si e normal sa facem aceasta descarcare”, a afirmat ministrul Transporturilor.
La randul sau, aflat pe santier, premierul Marcel Ciolacu a mentionat ca se bucura ca Autostrada Moldovei prinde contur si „nu mai vorbim de povesti, vorbim de lucruri palpabile” si i-a felicitat pe constructorii care se ocupa de proiectul „Centura Barlad”.
„Am venit cu domnul ministru sa vedem si lucrarile la Autostrada Moldovei. Nu putem vedea tabloul inchis decat facem si centurile oraselor importante din Moldova. Ce ma bucur mult este ca, in sfarsit, vorbim de Autostrada Moldovei. Am vazut impreuna azi impreuna cu domnul ministru deja pe anumite portiuni suntem la stadiul doi, iar aici unde era o lucrare intarziat, ii felicit pe constructorii care sunt aici de fata, au reusit de la 15% si au ajuns la un stadiu de 88%. Ministerul Transporturilor a reusit sa fazeze, cred ca de cand ati preluat dumneavostra ministerul, domnule Grindeanu. Cu propunerea domnului primar e facuta pe urma o descarcare catre cel mai important agent economic si unde primaria are si teren si veti vedea imediat ce dezvoltare economica va fi”, a declarat Marcel Ciolacu.
Potrivit acestuia, „s-a facut o mare nedreptate Moldovei pentru ca este ultima, si iar trebuie sa o spun, a venit un banatean sa ne faca nou Moldova, cu toate ca Buzau nu e in Moldova, sa ne faca noua autostrada. Important e ca lucrurile sunt si exista un progres evident”.
„Nu mai vorbim de povesti, vorbim de lucruri palpabile”, a adaugat Ciolacu.
Guvernul a adoptat joi, 4 aprilie, proiectul de lege pentru aprobarea Contractului de finantare – Autostrada A7 Romania – Cofinantare aferenta Mecanismului de redresare si rezilienta B – dintre Romania si Banca Europeana de Investitii, semnat la Bucuresti la 1 februarie 2024 si la Luxemburg la 5 februarie 2024. Actul normativ aproba contractul de finantare in valoare de 600 milioane euro intre Romania si Banca Europeana de Investitii, pentru construirea A7.
De altfel, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers in luna februarie in vizita pe santierul Variantei Ocolitoare a Muncipiului Barlad, pe intregul amplasament. Acesta a solicitat atunci antreprenorului centurii Barlad accelerarea lucrarilor pe toate zonele santierului, astfel incat sa poata fi finalizat obiectivul si dat in trafic pana la sfarsitul acestui an.
Lucrarile la centura Barlad au fost reluate pe 19 mai 2022, dupa un blocaj de opt luni.
Drumul va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari.
Varianta de Ocolire a Barladului este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui.
Licitatia organizata de CNAIR pentru executia lucrarilor a fost castigata de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botosani, insa dupa cateva luni de la demararea lucrarilor, in toate informarile privind stadiul investitiei aparea Asocierea SC Tehnic Asist SRL – Concept Infrastrade Logistic SRL Botosani.
Investitia este finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totala a contractului de finantare este de 189.667.269,13 lei, dupa ce a fost suplimentata la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinantarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).