Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, a anuntat ca in vara acestui an se deschide circulatia pe centura Beius. In luna ianuarie, Bolojan anunta ca centura era deja la un stadiu de 50%. De asemenea, s-a finalizat montarea tuturor grinzilor la pasajul rutier suprateran de la capatul centurii Beius, la Draganesti.
Pasajul trece peste DN 76 si peste calea ferata paralela cu drumul national. Are 5 deschideri, iar la fiecare deschidere s-au montat cate 4 grinzi.
Centura Beius Etapa I + Etapa II va avea in total o lungime de 9,33 de kilometri. Constructorii sunt: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt si Etapa II: Drum Asfalt (Lider) si Ile Viorel Construct.
Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational de Infrastructura Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
”S-a finalizat montarea tuturor grinzilor la pasajul rutier suprateran de la capatul centurii Beius, la Draganesti. Pasajul trece peste DN 76 si peste calea ferata paralela cu drumul national. Are 5 deschideri, iar la fiecare deschidere s-au montat cate 4 grinzi. Fiecare grinda are o lungime de 40 de metri. Din aceasta cauza, transportul grinzilor in santier s-a facut cu trailere speciale, in sistem agabaritic, tranzitarea Beiusului generand blocaje in trafic. Ne cerem scuze locuitorilor si celor aflati in tranzit pentru disconfortul creat in aceste zile. Multumesc constructorilor si profesionistilor de pe macarale pentru incheierea acestei etape. In vara acestui an vom deschide circulatiei si centura Beius”, a spus presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan.
El a precizat totodata ca de luni au inceput lucrarile de realizare a armaturilor la placa de suprabetonare a grinzilor.
Centura Beius va avea o lungime totala de 9,33 kilometri si este compusa din doua tronsoane. Primul, cu lungimea de 7,3 kilometri, incepe din DN76, traverseaza Crisul Negru si Drumul Comunal 231, ocolind Beiusul la vest. Apoi trece peste calea ferata si Crisul Negru si revine in DN76 printr-o curba la dreapta.
Al doilea tronson are o lungime de 2 kilometri, inspre localitatea Delani. Va face legatura intre primul sector al centurii si DJ 764 Beius – Rosia – Alesd si va asigura accesul catre viitorul Parc Industrial Beius.
Constructorii sunt: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711 lei, fara TVA) si Etapa II: Drum Asfalt (Lider) si Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851 lei, fara TVA).