AUTOSTRADA TRANSILVANIA – A fost semnat un nou contract pentru sectiunea Chiribis-Biharia. Autostrada de 28,5 km costa 785,2 milioane lei (fara TVA)

Un nou contract a fost semnat vineri, 15 martie 2024, pentru proiectarea si executia lucrarilor de constructie a sectiunii de autostrada Chiribis-Biharia, parte a Autostrazii Transilvania, a declarat Cristian Pistol, director general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Am semnat astazi un nou contract pentru proiectarea si executia lucrarilor de constructie a secțiunii de autostrada Chiribis-Biharia, parte a Autostrazii Transilvania”, spune Pistol.

Asocierea PRECON TRANSILVANIA S.R.L. – CITADINA 98 SA are la dispozitie 6 luni pentru perioada de proiectare, 18 luni pentru executie si 785,215 milioane de lei (fara TVA), asigurati prin Programul Transport (PT), pentru finalizarea lucrarilor.

Semnarea a fost posibila doar dupa solutionarea contestatiilor de catre CNSC”, spune Cristian Pistol, seful CNAIR.

Pe traseul acestei sectiuni de autostrada cu o lungime de 28,55 km vor fi construite inclusiv 7 poduri si 11 pasaje.

Contractele anterioare pentru constructia acestei sectiuni de autostrada au fost reziliate de mai multe ori pana acum, din cauza incapacitatii constructorilor de a finaliza lucrarile”, precizeaza Pistol.

Asocierea de constructori si proiectanti romani PRECON TRANSILVANIA SRL– CITADINA 98 SA a fost desemnata castigatoare pentru realizarea sectiunii de autostrada Chiribis-Biharia din Autostrada Transilvania in iunie 2023. Contractul pentru construirea tronsonului Biharia – Chiribis al Autostrazii Transilvania a fost reziliat de CNAIR in luna mai a anului 2022, la doi ani dupa semnarea acestuia.

Contractul fusese incheiat in august 2020 cu o asociere formata din firmele Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul oradean Selina), Vahostav (Slovacia) si Water Drilings (Bucuresti), pentru suma de 326 milioane lei. CNAIR a imputat antreprenorului faptul ca proiectul tehnic „nu respecta prevederile contractuale si legale in vigoare” si „incapacitatea de a furniza o documentatie de proiectare in termenii contractuali si in conformitate cu cerintele beneficiarului”, dupa ce asocierea de firme ceruse suplimentarea valorii contractului invocand necesitatea unor lucrari in plus fata de cele preconizate initial, in baza unei expertize tehnice.

Articolul precedentBANI EUROPENI PENTRU LOCOMOTIVE NOI – Autoritatea pentru Reforma Feroviara primeste 204 milioane euro fonduri nerambursabile pentru inlocuirea locomotivelor vechi si ca sa cumpere trenuri noi
Articolul următorAKTOR LUCREAZA SI NOAPTEA – Ritm sustinut pe Lotul 3 din A0. Grecii de la Aktor termina în doua zile de montat grinzile metalice peste deschiderile 1 si 3, pod A1 si grinzile centrale pentru podul Sabar. Tronsonul ar putea fi dat in trafic in august 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.