10 mai 2022 este noul termen de depunere a ofertelor pentru constructia celor 4 Tronsoane ale Autostrazii Buzau-Focsani (Sector al A7 -Autostrada Moldovei). Constructia celor 4 tronsoane ale Autostrazii Buzau- Focsani (lunga de 82,44 km) este finantata prin PNRR.
Firmele care vor castiga aceste contracte trebuie sa finalizeze constructia in 20 de luni pentru Tronsoanele 1 si 4 si in 26 de luni pentru Tronsoanele 2 si 3, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”CNAIR a raspuns la peste 600 de solicitari de clarificare, iar licitatia a fost reluata”, spune ministrul.
-Tronsonul 1 (4,60 km): Buzau -Vadu Pasii
-Tronsonul 2 (30,80 km): Vadu Pasii – Ramnicu Sarat
-Tronsonul 3 (36,10 km): Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni
-Tronsonul 4 (10,94 km): Mandresti Munteni – Focsani Nord
CNAIR a prelungit joi, 21 aprilie 2022, termenul de depune a ofertelor pentru constructia celor 4 Tronsoane ale Autostrazii Buzau-Focsani, pana pe 10 mai 2022, pe fondul numeroaselor clarificari aduse de catre operatorii economici.
EXECUTIE LUCRARI AUTOSTRADA BUZAU – FOCSANI:
TRONSON 1 km 0+000 – km 4+600 Buzau si Vadu Pasii
TRONSON 2 km 4+600 – km 35+400 Vadu Pasii – Ramnicu Sarat;
TRONSON 3 km 35+400 – km 71+500 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni
TRONSON 4 km 71+500 – km 82+440 Mandresti Munteni – Focsani Nord
Obiectul contractelor il reprezinta executia lucrarilor pentru Autostrada Buzau – Focsani, in lungime de 82,44 km:
- TRONSON 1: km 0+000 – km 4+600, Buzau si Vadu Pasii, in lungime de 4,60 km;
- TRONSON 2: km 4+600 – km 35+400 Vadu Pasii – Ramnicu Sarat, in lungime de 30,80km;
- TRONSON 3 km 35+400 – km 71+500 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni, in lungime de 36,10km.
- TRONSON 4: km 71+500 – km 82+440 Mandresti Munteni – Focsani Nord, in lungime de 10,94 km
Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3 – Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) (OR3) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national.
”Dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane. Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt sau nordul Moldovei. Coridorul se desfasoara la contactul dintre Subcarpatii Curburii si Campia Romana intre Ploiesti si Marasesti, Culoarul Siretului intre Marasesti si Pascani, Podisul Sucevei intre Pascani si Siret”, arata CNAIR.
Durata contractului pentru Tronsonul 1 este de 80 luni si cuprinde: 20 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor;
Durata contractului pentru Tronsonul 2 este de 86 luni si cuprinde: 26 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor;
Durata contractului pentru Tronsonul 3 este de 86 luni si cuprinde: 26 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor;
Durata contractului pentru Tronsonul 4 este de 80 luni si cuprinde: 20 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor;
Durata contractelor de lucrari poate varia in functie de perioada de garantie a lucrarilor ofertata de antreprenorii desemnati castigatori.
”Anunturile de tip erata pentru stabilirea noilor termene de depunere a ofertelor vor fi vizibile in perioada imediat urmatoare, ulterior publicarii acestora in cadrul Jurnalului Oficial al Uniunii Europene”, informeaza CNAIR.
Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3 – Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) (OR3) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, conform analizei din Modelul National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane.
Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt si nordul Moldovei. Acesta se desfasoara la intalnirea dintre Subcarpatii Curburii si Campia Romana intre Ploiesti si Marasesti, Culoarul Siretului intre Marasesti si Pascani, Podisul Sucevei intre Pascani si Siret.
Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a emis in ianuarie 2022 acordul de mediu in vederea construirii segentului Buzau – Focsani din Autostrada Moldovei (A7). Autostrada Buzau – Focsani are o lungime de 82,44 km.
Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.
Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.
Proiectul tehnic al Autostrazii Buzau-Focsani a fost avizat deja, dupa cum informa CNAIR la finalul anului trecut.
Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat indicatorii tehnico-economici ai Autostrazii Buzau-Focsani, sector al A7 -Autostrada Moldovei, care va avea o lungime de 82,44 kilometri. Sectorul de autostrada dintre Buzau si Focsani, care cuprinde si realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focsani, in zona de Est, intre DN 2 si DN 2D.
Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.
Valoarea totala a investitiei este de 6,11 miliarde lei, fara TVA.
Finantarea pentru executia lucrarilor destinate Autostrazii Buzau – Focsani va fi asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta.
Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focsani, in zona de Est, intre DN 2 si DN 2D.
Autostrada Buzau – Focsani va avea totodata 41 de poduri/pasaje/viaducte si sase noduri rutiere, cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 km, plus sisteme I.T.S.
In plus, tronsonul de autostrada va avea si drumuri de intretinere stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii, cu o latime de 3,5 metri), dar si doua parcari securizate. Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilitati.
Au fost prevazute spatii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinarie, service auto, hotel.
Va avea si 22 de statii de incarcare pentru autoturisme electrice.
Sunt prevazute si perdele forestiere cu rol antiinzapezire pe 205 hectare.
Traseul autostrazii va traversa teritoriile administrative ale judetelor Buzau si Vrancea si va tranzita 16 localitati. In judetul Buzau: Municipiul Buzau, Comuna Vadu Pasii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Ramnicului, Comuna Ramnicelu, Municipiul Ramnicu Sarat. In judetul Vrancea: Comuna Sihlea, Comuna Gugesti, Comuna Slobozia Ciorasti, Comuna Milcovul, Comuna Rastoaca, Comuna Vanatori, Comuna Campineanca, Orasul Odobesti, Municipiul Focsani.
Autostrada este prevazuta cu parcari de scurta durata: 2 Parcari Tip S1 si 2 parcari Tip S3, precum si doua Centre de Intretinere si coordonare.