BANI EUROPENI PENTRU LOCOMOTIVE NOI – Autoritatea pentru Reforma Feroviara primeste 204 milioane euro fonduri nerambursabile pentru inlocuirea locomotivelor vechi si ca sa cumpere trenuri noi

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) primeste 204 milioane euro fonduri nerambursabile pentru inlocuirea locomotivelor vechi si pentru a cumpara noua trenuri interregionale de lung parcurs.

204 milioane euro fonduri europene nerambursabile suplimentare pentru achizitie material rulant nou. Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) anunta asigurarea finantarii nerambursabile europene din Fondul de Modernizare (FM), a propunerii de investitie: Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficienta energetica in sectorul transporturilor – material rulant durabil pentru serviciile de lung parcurs. Decizia, confirmata in baza prevederilor art. 10d(6) din Directiva 96/61/EC, de catre Banca Europeana de Investitii (BEI), prevede asigurarea finantarii in valoare de 204 milioane euro”, anunta ARF.

Obiectivul principal al investitiei il reprezinta imbunatatirea eficientei energetice in transportul feroviar din Romania si este in concordanta cu tintele Planului National Integrat in domeniul Energiei si Schimbarilor Climatice (PNIESC) pentru Romania, ce prevede masuri sustinute de modernizare a transportului public urban si a cailor ferate si care pot contribui semnificativ la reducerea consumului final de energie in transport.

Propunerea de investitii vizeaza un proiect de anvergura pentru perioada 2024-2027 si se refera la inlocuirea unor locomotive vechi cu material rulant nou, si anume: 9 trenuri interregionale de lung parcurs si 23 de locomotive electrice.

Precizam ca un rol major in elaborarea documentatiei aferente evaluarii acestei propuneri de investitii, de catre expertii BEI, l-a avut echipa de specialisti ai Directiei Generale Programe Europene Transport, din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), care in timp record a reusit sa promoveze aceasta noua achizitie de material rulant nou al carei beneficiar, in numele Statului Roman, este ARF (in calitate de agentie de implementare). FM este unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranzitii juste din punct de vedere social catre o economie verde.”, mai arata Autoritatea pentru Reforma Feroviara.

Articolul precedentAUTOSTRADA DE NORD A CAPITALEI – Constructorul chinez poate incepe lucrarile pe Lotul 3 din A0 Nord. A fost emis acordul de mediu pentru Lotul 4
Articolul următorAUTOSTRADA TRANSILVANIA – A fost semnat un nou contract pentru sectiunea Chiribis-Biharia. Autostrada de 28,5 km costa 785,2 milioane lei (fara TVA)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.