GURA HUMORULUI VA AVEA CENTURA OCOLITOARE – Drumul de 10 km va costa 2,69 miliarde de lei

Ministerul Transporturilor pregateste documentele pentru constructia Variantei de ocolire Gura Humorului. Drumul de mare viteza va avea o lungime de 10,14 km si doua benzi pe sens. Conform graficului de realizare a investitiei, executia ar trebui sa dureze 30 de luni. Valoarea totala a investitiei cu TVA este de 2,69 miliarde de lei, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii ”Varianta de ocolire Gura Humorului”, judetul Suceava, publicat in dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Drumul este prevazut cu opt poduri/pasaje/viaducte.

In contextul promovarii proiectului Drumului de mare viteza Baia Mare – Suceava apare necesitatea realizarii unei variante de ocolire care sa asigure conexiunea intre Lotul 2 Bistrita – Vatra Dornei si Lotul 3 Vatra Dornei — Suceava al Drumului de mare viteza si care sa contribuie la scoaterea traficului greu si de tranzit din interiorul orasului Gura Humorului”, arata Nota de fundamentare.

Pentru executia variantei de ocolire se estimeaza ca necesara exproprierea a 108 ha terenuri proprietate privata.

Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este 2.698.841.000 lei.

Durata de executie a obiectivului de investitie este de 30 de luni.

Drumul va avea o lungime de 10,142 km, iar latimea platformei va fi de 23,50 metri.

Studiul geotehnic: au fost realizate 138 foraje geotehnice cu adancimi cuprinse intre 1.50 m – 25 m. Nivelul apei subterane a fost intercepat la adancimi cuprinse intre 2 m — 3 m. Amplasamentul a fost incadrat in categoria geotehnica 1 – 2, risc geotehnic redus – moderat.

Proiectantul recomanda Solutia 1 de realizare a obiectivului cu structura rutiera semirigida, solutie aprobata de catre autoritatile locale si avizata de CNAIR.

Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire care sa scoata traficul greu si de tranzit din oras conducand la reducerea timpului de deplasare,  sporirea capacitatii de circulatie atat la intrarile si iesirile din localitate, reducerea poluarii fonice si cu noxe din zonele locuite. Astfel, solutiile propuse vor influenta infrastructura rutiera nationala in special la nivelul drumurilor nationale si judetene din zona proiectului DN 17,  DJ 177 C si DJ 177 D, precum si fluidizarea traficului local din oras”, se precizeaza in Nota de fundamentare.

Proiectul pentru realizarea centurii Gura Humorului a fost avizat in ianuarie 2024 de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Conform graficului de realizare a investitiei, proiectarea ar trebui sa dureze 6 luni, iar executia 30 de luni. Valoarea totala a investitiei cu TVA este de 2,699 miliarde de lei.

Acordul de mediu pentru varianta ocolitoare Gura Humorului a fost emis in noiembrie 2023. Acordul a fost emis de Agentia pentru Protectia Mediului Suceava. Presedintele Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur, spunea la acel moment ca aceasta varianta ocolitoare este in regim de autostrada.

Aceasta va fi prima sectiune a viitoarei Autostrazi a Nordului (A14) Suceava – Satu Mare, care va asigura legatura Bucovinei cu frontiera de vest a Romaniei, pe ruta Suceava – Vatra Dornei – Bistrita – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Petea (frontiera cu Ungaria).

Noduri rutiere:

Nodul 1 – km 0+450, localitatea Frasin, care va fi si punct de inceput al traseului asigurand si accesul la drumul national DN 17. In zona localitatii Paltinoasa este prevazuta realizarea unui nod care va descarca in sensul giratoriu existent aflat la intersectia dintre drumurile nationale DN 17 si DN2E.

Nodul – 2 este prevazut la km 9+280 si asigura functionalitatea variantei de ocolire si devierea traficului greu din orasul Gura Humorului.

Amenajare si protectie taluzuri: Taluzurile, in functie de inaltimea si configuratia lor vor fi protejate pe o lungime de 1.170 m.

In functie de distanta dintre varianta de ocolire si zonele locuite pentru protectia impotriva zgomotului produs de trafic este prevazuta amplasarea de panouri fonoabsorbante, inierbari taluze.

Poduri/Pasaje/Viaducte

Pe varianta de ocolire sunt prevazute 8 structuri care insumeaza o lungime totala de circa 5.484,30 m:

  1. Pasaj peste bretea km 0+308. Pasajul traverseaza breteaua 2 aferenta Nodului 1 si are o lungime totala de 60.00 m, este prevazut cu cai separate de circulatie iar zona mediana masurata intre fetele alaturate ale grinzilor parapet este de 1.70 m.
  2. Pasaj peste bretea km 0+660. Pasajul traverseaza breteaua 1 aferenta Nodului 1 a Variantei de ocolire Gura Humorului la km 0+660 si un drum forestier, are lungimea totala de 91,60 m si latimea de 28.30 m. Pasajul este realizat cu cai separate de circulatie, cu o zona mediana masurata intre fetele alaturate ale grinzilor parapet de 1.70 m.
  3. Pasaj peste drum acces proprietate km 0+980. Pasajul traverseaza un drum ce deserveste accesul la km 0+980, avand lungimea totala de 70.30 m si latimea de 37.40 m. Traseul drumului in zona pasajului este in curba, cu o raza de 900 m, sectiunea transversala a pasajului avand panta de 4.5%, profil convertit. Structura este prevazuta cu cai separate de circulatie, cu o zona mediana masurata intre fetele alaturate ale grinzilor parapet de 1.70 m.
  4. Pasaj peste DJ 177D si raul Moldova km 3+940. Pasajul incepe la km 1+400 si se termina la km 6+476,10 traverseaza drumul judetean DJ 177D la km 2+680 si raul Moldova de mai multe ori pe parcursul traseului, avand lungimea totala de 5.076,10 m si latimea de 26.30 m. Traseul drumului in zona pasajului este atat in aliniament cat si in curba. Pasajul este realizat cu cai separate de circulatie, cu o zona mediana masurata intre fetele alaturate ale grinzilor parapet de 1.70 m, parte carosabila de 11 m si o latime totala pentru o cale de circulatie de 12.30 m.
  5. Pasaj peste drum acces proprietate km 8+545. Pasajul de pe varianta de ocolire Gura Humorului traverseaza la km 8+545 un drum de acces si are o lungime totala de 37.60 m si latimea de 30.30 m. Traseul drumului in zona podului este in curba, sectiunea transversala a pasajului avand panta 2.5%, profil convertit. Pasajul are cai separate de circulatie, cu o zona mediana masurata intre fetele alaturate ale grinzilor parapet de 1.70 m.
  6. Pasaj peste DJ177C km 8+700. Pasajul traverseaza drumul judetean DJ 177C la km 8+700 al variantei de ocolire, avand lungimea totala de 50.60 m si latimea de 30.30 m. Traseul drumului in zona pasajului este in curba, cu o raza de 600 m, sectiunea transversala a pasajului avand panta de 2.5%, profil convertit. Pasajul este realizat cu cai separate de circulatie, cu o zona mediana masurata intre fetele alaturate ale grinzilor parapet de 1.70 m.
  7. Pasaj peste varianta de ocolire km 9+280. Pasajul traverseaza Varianta de ocolire Gura Humorului la km 9+280, are lungimea totala de 48.00 m, fiind un pod integral, cu ginzile metalice incastrate in infrastructuri. Traseul drumului in zona pasajului este situat in aliniament, sectiunea transversala a pasajului avand panta de 2.5%, profil neconvertit, cu o latime totala de 11.70 m.
  8. Pasaj pe bretea 2 peste bretea 1 km 0+540. Pasajul prevazut pe breteaua 2 traverseaza peste breteaua 1 aferenta nodului 1 a Variantei de ocolire Gura Humorului la km 0+540 si are o lungime totala de 50.10 m. Traseul drumului in zona pasajului este in aliniament, sectiunea transversala a pasajului avand panta de 2.5%, profil neconvertit. Pasajul are o latime totala de 8.30 m.

Varianta de ocolire se desprinde din Drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava Lot 3, in zona localitatii Frasin, unde este prevazut un nod rutier la drumul national DN 17, continua si traverseaza denivelat raul Moldova, drumul judetean DJ 177 D, continua spre zona localitatii Paltinoasa, va supratraversa DJ 177 C. Varianta de ocolire Gura Humorului va reveni la finalul traseului in Drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava Lot 3. Pe raza localitatii Paltinoasa este prevazuta amenajarea unui nod rutier care va descarca in sensul giratoriu existent aflat la intersectia dintre DN 17 si DN2E.

Scurgerea apelor este prevazuta a se realiza prin intermediul santurilor pereate sau de pamant laterale, respectiv al rigolelor carosabile, cu descarcare spre podete sau spre emisarul natural. Pe zonele in care drumul este in debleu iar diferenta intre linia rosie si muchia taluzului este mai mare de 6 metri se vor realiza santuri de garda care sa dirijeze apa spre emisari si sa impiedice alunecarea terasamentelor.

Pentru directionarea apelor de pe suprafata partii carosabile si impiedicarea eroziunii taluzurilor prin scugerea acestora catre santurile aflate la baza taluzului se vor realiza casiuri iar in zona acostementelor se vor monta rigole de acostament.

Iluminatul: este prevazut in sistem de telegestiune, cu corpuri de iluminat tip LED si este prevazut pentru poduri, pasaje, viaducte cu lungimi mai mari de 100 m; noduri rutiere, inclusiv intersectii.

Mutari si protejari de instalatii: Se vor reloca/proteja retelele identificate, de tipul: retele gaze naturale; retele de alimentare cu energie electrica; retele de alimentare cu apa potabila; retele de canalizare.

A fost obtinut Acordul de mediu nr. 10 din 12.11.2023 emis de catre Agentia pentru Protectia Mediului Suceava.

Articolul precedentUN NOU DRUM LA PATRU BENZI – O sosea de mare viteza va lega Autostrada A1 de orasul Titu. Lucrarile de 480 milioane de lei vor fi scoase la licitatie
Articolul următorPROIECT IN LINIE DREAPTA – Au fost scoase la licitatie lucrarile pentru constructia centurii orasului Gaesti. Investitia in cei 4,5 km este de 85 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.