DRUMURI EXPRES IN PREGATIRE – Inca 120 de km de drum expres intra in licitatie pentru executie

Inca 120 de km de drum expres intra in licitatie pentru executie. Acestia vor lega nordul de sudul Europei.

Astfel, au fost validate si publicate in Sistemul Electronic de Achizitii Publice SEAP documentatiile de atribuire a licitatiilor pentru doua din cele trei loturi aferente Drumului Expres Arad-Oradea, o legatura rutiera importanta care va lega nordul de sudul Europei si va asigura si conexiunea Romaniei cu granita ungara.

Acest drum face parte din obiectivul Uniunii Europene, stabilit prin Initiativa Celor Trei Mari I3M, care prevede constructia Via Carpatia, o retea de autostrazi de 8.800 km lungime, ce va face legatura intre trei mari: Marea Baltica, Marea Neagra si Marea Egee, iar pe teritoriul Romaniei va avea 1.200 km lungime si doua directii: 1) spre portul Constanta, pe ruta Bors – Constanta si 2) spre frontiera romano-bulgara la podul peste Dunare de la Calafat-Vidin, pe ruta Bors – Calafat.

Sunt prevazute urmatoarele caracteristici tehnice:

  • 120,47 km lungime traseu
  • drum de legatura cu Vama Nadlac – 9,85 km
  • drum de legatura Arad – 3 km
  • drum de legatura Salonta – 5 km
  • punct de trecere a frontierei
  • 86 poduri si pasaje
  • 6 parcari de scurta durata
  • 8 spatii de servicii tip S1 si S3, iar pe drumul de legatura cu Ungaria sunt prevazute doua spatii de servicii tip S3, unde se va amenaja inclusiv parcare securizata cu nivel de securizare Bronz.
  • 4 Centre de Intretinere si Coordonare
  • sistem inteligent de monitorizare trafic (ITS)
  • 12 noduri rutiere amplasate la intersectia cu:

1) drumul de legatura Centura Oradea cu A3,

2) DC71,

3) Gepiu cu DN7,

4) Salonta cu DJ795,

5) drumul de legatura cu granita Ungariei,

6) Avram Iancu cu DN79,

7) Chisineu-Cris cu DN79,

8) DJ792C,

9) Varianta de Ocolire Arad Nou,

10) DJ 709B,

11) DJ709C cu Drum de legatura cu zona industriala Arad Vest si

12) VO Arad cu DN7.

Constructia Drumului Expres Arad – Oradea a fost impartita in trei loturi, licitate individual, dupa cum urmeaza:

  1. Lotul 1, care va avea o lungime de 33,7 km si care cuprinde si executia drumului de legatura dintre DN79 si Salonta (5,3 km)

Termenul de depunere a ofertelor este 10 aprilie 2024.

  1. Lotul 2, care va avea o lungime de 39,7 km si care cuprinde si executia drumului de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km)

In curs de validare si stabilire termen depunere oferte

  1. Lotul 3, care va avea o lungime de 47,07 km si care prevede si executia drumului de legatura cu zona industriala Arad Vest (2,9 km)

Termenul de depunere a ofertelor este 11 aprilie 2024.

Valoarea totala a investitiei este estimata la 8,5 miliarde lei, fara TVA, iar finantarea investitiei se realizeaza din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027. Durata fiecarui contract va fi de 24 luni.

Traseul Drumului Expres Arad-Oradea va traversa urmatoarele U.A.T.-uri:

  • Judetul Bihor: Oradea, Sanandrei, Nojorid, Sannicolau Roman, Gepiu, Cefa, Madaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu
  • Judetul Arad: Arad, Zerind, Chisineu-Cris, Socodor, Simand, Macea, Zimandu Nou, Sofronea

Acest proiect este rezultatul unui parteneriat semnat in noiembrie 2020 intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, CNAIR si autoritatile locale (Consiliul Judetean Bihor, Consiliul Judetean Arad, Primaria Oradea si Primaria Arad) si ma bucur ca incepe sa dea roade. Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes intareste ceea ce am spus si sustinut mereu, si anume faptul ca una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, incepand cu 2020, la nivelul Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste dezvoltarea capacitatii administrative, consta in descentralizarea unor proiecte, chiar si majore, cum este acest caz, catre autoritatile locale sau asocieri dintre acestea”, a precizat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Articolul precedentAUTOSTRADA PASCANI-SUCEAVA – Studiul de fezabilitate a fost aprobat in Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor. Drumul de 62 de km va costa 7,79 miliarde de lei (fara TVA)
Articolul următorTRAFIC DECONGESTIONAT PE DN 1 – Lucrarile la centura Osorhei cu ajuns la 60%. Iata imagini de pe santierul austriecilor de la PORR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.