CENTURA TIMISOARA VEST, IN DEZBATERE PUBLICA – Cei 14 km vor costa 2,27 miliarde lei

Varianta de ocolire Timisoara Vest va costa 2.278.939.000 lei. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km.

Durata de executie a obiectivului de investitii este de doi ani, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii ”Varianta de ocolire Timisoara Vest”, judetul Timis, publicat in dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Finantarea investitiei se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Pe traseul variantei de ocolire sunt prevazute 10 poduri si pasaje, arata documentul consultat de ”Lumea infrastructurii”.

In cadrul proiectului au fost prevazute 2 parcari, pe partea stanga la km 6+000 si partea dreapta la km 6+025.

Pentru asigurarea relatiilor de trafic cu drumurile existente si de perspectiva se vor amenaja 4 noduri rutiere dupa cum urmeaza:

  1. Nod rutier km 0+550 la intersectia VO Timisoara Vest cu DN 69 (E671) si Drumul National Centura Timisoara (DNCT);
  2. Nod rutier km 3+830 la intersectia VO Timisoara Vest cu DN 6;
  3. Nod rutier km 8+210 la intersectia VO Timisoara Vest cu DN 59A;
  4. Nod rutier km 12+275 la intersectia VO Timisoara Vest cu Radiala Noua de Vest (C30- [proiect derulat de Primaria Municipiului Timisoara] si drum de legatura de circa 1,70 km, cu cate doua benzi de circulatie pe sens.

Pe langa beneficiile economice pe care le va genera, constructia drumului, va genera efectele pozitive asupra gradului de ocupare a fortei de munca care se estimeaza la un numar de 72 angajati pentru perioada  executiei si poate atrage forta de munca locala”, arata Nota de fundamentare.

In cadrul proiectului au fost prevazute panouri fonoabsorbante pe o lungime de 2.227 m, care vor indeplini si rol de protectie impotriva poluantilor atmosferici, deoarece elementele proiectului sunt amplasate in rambleu, iar zonele locuite sunt la distante de mai putin de 400 m fata de proiect.

Pentru epurarea apelor pluviale colectate de pe platforma drumului se prevad bazine de sedimentare si separatoare de hidrocarburi.

La aproximativ 200 m dupa traversarea Canalului Bega varianta are punct final varianta de ocolire Timisoara Sud.

Drumul este incadrat in clasa tehnica II.

Latimea/ platforma variantei de ocolire / drum de legatura este de 21 metri, din care:

  • parte carosabila (2 benzi pe sens): 4 x 3,50 m = 14 m;
  • banda mediana: 2 m;
  • benzi de incadrare – 2 x 0,75 m;
  • acostamente – 2 x 0,75 m;
  • latime de lucru parapet – 1,70 m

La baza taluzului de rambleu se vor executa santuri pavate din beton de colectare a apelor pluviale de pe zona drumului.

In cadrul proiectului se vor realiza 57 de podete din elemente prefabricate de beton cu deschideri de 2-5 m.

Varianta de ocolire Timisoara Vest este amplasata in judetul Timis si va asigura legatura intre DNCT si Varianta de ocolire Timisoara Sud (in executie). Drumul va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente in zona Municipiului Timisoara contribuind, de asemenea, la conectivitatea la reteaua europeana de transport TEN-T.

Pentru realizarea obiectivului este necesara o suprafata totala de aproximativ 3.510.000 m2 (351 ha).

Traseul variantei de ocolire este amplasat pe teritoriul administrativ al judetului Timis si traverseaza UAT Timisoara, UAT Sacalaz si UAT Sanmihaiu Roman.

Punctul de inceput al obiectivului „Varianta de ocolire Timisoara Vest” se desprinde din DNCT (existenta) are orientare spre sud-est, fiind in prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1 km, dupa care printr-o curba cu raza mare schimba orientarea traseului catre sud. La km 3+380 traverseaza CF 218 Timisoara – Arad si la km 4+860 traverseaza atat DN 6 cat si CF 133 Ronat Triaj-Cenad aflata in paralel cu drumul national.

In continuare traseul se desfasoara intr-o zona plata, la circa 600 m in paralel cu o linie electrica de 220kV, traverseaza paraul Beregsau la km 7+795 al variantei si printr-un pasaj comun traverseaza in zona km 9+950 DN 59A (km DN 59A 6+200) si CF 100 Timisoara – Jimbolia aflata la circa 400 m sud fata de drumul national dupa care varianta se indreapta spre Canalul Bega.

Obiectivul de investitie Varianta de ocolire Timisoara Vest are ca scop crearea unei cai de comunicatie moderna realizand conexiunea intre DN Centura Timisoara si Varianta de oclire Timisoara Sud (in executie) cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, in fluidizarea traficului, cresterea sigurantei utilizatorilor, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii la toate nivelurile in zonele tranzitate in prezent.

Sectorul de vest al Variantei de ocolire Timisoara este parte din reteaua TEN – T centrala, fiind cuprins in ansamblul interventiilor cuprinse in MPGT in tabelul 4.69 – Sinteza indicatorilor economici pentru proiectele de varianta de ocolire.

Astfel, considerand sectorul de vest drept parte din reteaua Core, finantarea etapei de proiectare (elaborare Studiu de fezabilitate) din POIM 2014-2020 validand corespondenta cu MPGT, obiectivul a fost cuprins in scenariul de referinta al Planului Investitional 2021-2027, incadrarea fiind interventie in continuare.

Articolul precedentPOD VECHI DE 60 DE ANI, REPARAT IN DOAR 6 LUNI IN REPUBLICA MOLDOVA – A fost finalizata reparatia podului pe drumul Balti–Falesti–Sculeni–Ungheni
Articolul următorAUTOSTRADA A8 TARGU NEAMT-IASI-UNGHENI – Drumul va avea 93 de kilometri si va costa 3,5 miliarde de euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.