AUTOSTRADA A8 TARGU NEAMT-IASI-UNGHENI – Drumul va avea 93 de kilometri si va costa 3,5 miliarde de euro

Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8), va avea un traseu de 93 de kilometri. Valoarea totala a investitiei estimata la 17,63 miliarde de lei (3,5 miliarde de euro), inclusiv TVA, arata un memoriu de prezentare de peste 700 de pagini, publicat de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM).

CNAIR a emis pe 7 mai 2021 ordinul de incepere pentru contractul privind completarea/revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate si elaborarea P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni (A8). Pentru acest tronson din A8, CNAIR a semnat contract cu firma CONSITRANS in data de 8 aprilie 2021.

In urma cu aproape un an, Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR a avizat varianta finala de traseua Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni (A8), a anuntat atunci Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe traseul autostrazii ar urma sa fie construite 55 de poduri, 2 tuneluri si 9 noduri rutiere.

Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni va descongestiona traficul rutier din orasele Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, Iasi si din comunitatile invecinate.

Traseul tronsonului de autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni strabate strict teritoriul administrativ al judetului Iasi. Punctul de inceput al traseului autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni este localizat la sud de comuna Boureni, respectiv pe partea estica a raului Moldova, iar punctul final al traseului se afla in apropierea granitei naturale cu Republica Moldova, reprezentata de raul Prut, mai exact la est de satul Podu Jijiei din comuna Golaiesti si la nord vest de satul Zagarancea, resedinta comunei cu acelasi nume, din raionul Ungheni din Republica Moldova.

Lungimea totala a traseului este de circa 93,27 km si se imparte in 4 tronsoane distincte, dupa cum urmeaza:

– Tronson 1 Km 0+000 – km 31+500, respectiv Targu Neamt (zona Motca – DN2)

– Targu Frumos (DN28B)

– Tronson 2 Km 31+500 – km 60+100, respectiv Targu Frumos- DN28 (zona Letcani)
– Tronson 3 Km 60+100 – km 77+800, respectiv DN28 (zona Letcani) – DN24 (zona cat mai apropiata de municipiul Iasi)

– Tronson 4 Km 77+800 – km 93+270 (sfarsitul proiectului va fi in punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni, amplasat in UAT Golaiesti)

Traseul autostrazii se desfasoara in zona Moldovei, relieful fiind in principal cel de tip podis, cu zone cu diferente relativ mari de cota. Conform studiului geotehnic preliminarmai mult de o treime din traseu strabate zone cu risc mare de alunecari de teren, pamanturile din aceasta zona fiind de tip argile contractile (PUCM) sau/si cu sensibilitate mare la umezire, mai spun autorii documentului.

Traseul propus al proiectului se suprapune cu urmatoarele situri Natura 2000:
– ROSCI0213 Raul Prut,

– ROSPA0168 Raul Prut,

– ROSAC0221 Saraturile din Valea Ilenei,

– ROSCI0265 Valea lui David,

– ROSCI0378 Raul Siret intre Pascani si Roman, respectiv se suprapune cu doua arii naturale protejate de interes national:

– RONPA0568 Saraturile din Valea Ilenei, supratraversata prin intermediul unui pod/ viaduct,

– RONPA0573 Raul Prut.

Articolul precedentCENTURA TIMISOARA VEST, IN DEZBATERE PUBLICA – Cei 14 km vor costa 2,27 miliarde lei
Articolul următorSE SCHIMBA ROVIGNETA – Ce modificari apar in taxarea vehiculelor care utilizeaza infrastructura rutiera

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.