La finalul lui 2023 a fost deschisa circulatia pe un nou segment din Autostrada Bucurestiului A0. Noul segment din A0, intre DN 5 si DN 6, are 9 km, mai precis intre DN 5 (1 Decembrie / Jilava) si DN6 (Cornetu / Bragadiru).
Lotul 2 Sud al Autostrazii Bucurestiului A0 este de-al doilea lot finalizat al acestei autostrazi care inconjoara Capitala. Inaugurarea are loc la cateva saptamani dupa ce a intrat in circulatie primul segment de 10 km din A0, cel dintre DN 1 si A 3 realizat de UMB.
”Am deschis circulatia si pe aproximativ 9 km din cei 16,3 km ai lotulului 2 al Autostrazii de Centura Bucuresti (A0) Sud intre DN5 si DN6! Pe langa acesti km dati astazi in circulatie, in prima parte a anului viitor, constructorul turc (Alsim Alarko) trebuie sa finalizate lucrarile pe toata lungimea loturilor 1 si 2. Vom beneficia astfel de peste 33 km din semi-inelul sudic al A0, de la Bragadiru pana la Glina”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
In ceea ce priveste lotul 3, Bragadiru – Joita (in lungime 17,96 Km), antreprenorul grec Aktor trebuie sa finalizeze lucrarile in acest an. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune ca progresul fizic este acum de 56% pe acest lot.
Astfel, vom putea circula in anul 2024 pe toti cei 51,19 km ai A0 Sud.
Sursa de finantare este asigurata (POIM/PT), amplasamentele santierelor sunt libere de sarcini iar facturile sunt platite la zi, spune Pistol.
”Practic constructorii de pe aceste santiere au toate conditiile necesare finalizarii celor 3 contracte in valoare totala de 2,46 miliarde lei (fara TVA)”, adauga seful CNAIR.
2023 se incheie cu deschiderea partiala a circulatiei pe Lotul 2 A0 Sud, unde lucrarile sunt la un stadiu fizic de 98%, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”S-a deschis circulatia pe inca 8,7 km ai Autostrazii de Centura Bucuresti! Se realizeaza astfel legatura rutiera la profil de autostrada intre DN5 (Jilava/1 Decembrie) si DN6 (Bragadiru/Cornetu) pe semi-inelul sudic al A0. Imediat dupa sarbatori, in functie de conditiile meteorologice, constructorul turc va relua executia, astfel incat sa finalizeze tot Lotul 2 (16,3 km), intre Vidra si Bragadiru dar si Lotul 1 (16,9 km), intre Glina si Vidra-ajuns si el la un stadiu fizic de 81%. Vreau ca, pana la jumatatea lui 2024, sa se circule pe autostrada intre A2 si DN6 (33,23 km), iar- din toamna- intre A1 si A2 (51,19 km)”, spune Grindeanu.
Valoarea celor 3 contracte pentru proiectarea si constructia A0 Sud (finantate din Fonduri Europene Nerambursabile) este de 2,46 miliarde lei (fara TVA), iar CNAIR si-a respectat toate angajamentele financiare fata de constructori, precizeaza ministrul Transporturilor.
Constructia Lotului 2 Sud a inceput in august 2020, alaturi de Lucian Bode, ministrul Transporturilor de atunci, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, spune ca a promis atunci ca in 3 ani vom avea primele sectiuni finalizate din Autostrada Bucurestiului A0.
”De astazi, vom circula intre DN6 (Cornetu – Bragadiru) si DN5 (1 Decembrie – Jilava) la nivel de autostrada, fara sa mai tranzitam actuala Centura a Capitalei, ocolind U.A.T.-urile Bragadiru, Cornetu, Magurele, Jilava si 1 Decembrie. Multumesc tuturor celor care au format o echipa si au contribuit la realizarea acestui proiect, antreprenorului si subcontractorilor, inginerilor, echipelor de muncitori, dulgheri, fierari, operatori de utilaje, colegilor de la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si CNAIR, DRDP Bucuresti, dar si domnului Cristian Pistol – director general CNAIR, domnului Felician Cernestean – director implementare CNAIR, membrii comisiei de receptie, reprezentantilor autoritatilor locale, membrilor Unitatii de Implementare a Proiectului, si pentru ca si acest proiect este finantat din fonduri europene, ii multumesc directiei de specialitate din cadrul MTI, al carei director este Felix Ardelean”, spune Scriosteanu.