INCEP LUCRARILE LA METROUL PENTRU OTOPENI – Ministerul Transporturilor a emis autorizatia de construire pentru sectiunea de sase statii intre 1 Mai si Baneasa

Turcii de la Alsim Alarko-Makyol pot incepe oficial lucrarile pentru primele sase statii ale Magistralei de Metrou M 6 Gara de Nord (1 Mai) -Aeroport Otopeni. Sectiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit astazi autorizatia de construire, astfel caa fost semnata autorizatia de construire necesara pentru proiectarea si executia lucrarilor de structura de rezistenta la Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo din cadrul obiectivului ce va asigura legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda prin intermediu Magistralei 6 ”1 Mai – Otopeni”, anunta Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului International Otopeni, facand legatura intre acesta si Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda se va dezvolta pe directia N-NV a Capitalei si va traversa Sectorul 1, respectiv urmatoarele cartiere: Grivita, Bucurestii Noi, Piata Presei Libere, Baneasa, Privighetorilor si orasul Otopeni.

Sunt astfel vizate lucrarile aferente structurii de baza pentru realizarea statiilor (Obiectul 3 – Statia Pajura, Obiectul 5 – Statia Expozitiei, Obiectul 7 – Statia Montreal, Obiectul 9 – Statia Gara Baneasa, Obiectul 11 – Statia Aeroport Baneasa, Obiectul 13 – Statia Tokyo), interstatiilor (Obiectul 1 – Interstatia 1 Mai – Pajura (Linia 2), Obiectul 2 – Interstatia 1 Mai – Pajura (Linia 1), Obiectul 4 – Interstatia Pajura – Expozitiei, Obiectul 6 – Interstatia Expozitiei – Piata Montreal, Obiectul 8 – Interstatia Piata Montreal – Gara Baneasa, Obiectul 10 – Interstatia Gara Baneasa – Aeroport Baneasa, Obiectul 12 – Interstatia Aeroport Baneasa – Tokyo) si a tunelurilor.

Magistrala 6 este inca un proiect major in dezvoltarea metroului bucurestean, care va extinde reteaua existenta de metrou operata de Metrorex, crescand gradul de mobilitate a populatiei din zona metropolitana Bucuresti si orasul Otopeni si care se va adauga in portofoliul realizarilor companiei noastre. Este deopotriva o conlucrare locala, regionala si internationala, care va stabili prima legatura rapida directa intre Gara de Nord si Aeroportul International Henri Coanda, integrand fluxurile regionale de transport aerian, feroviar si rutier si realizand un pol principal de conexiune intermodala in Reteaua transeuropeana de transport, contribuind la dezvoltarea mobilitatii sustenabile si la realizarea obiectivelor UE in materie de mobilitate durabila„, afirma Mariana Miclaus, director general Metrorex SA.

Valoarea totala a contractului de finantare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totala a cofinantarii UE este de 2.360.297.240 lei, fiind acordata din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Suntem pregatiti sa demaram lucrarile la noua Magistrala 6, pentru executia lucrarilor de structura de rezistenta pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru inceput, prezenta santierului se va face simtita la suprafata, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrari sa fie resimtit la minim de catre participantii la trafic si de catre cei din vecinatatea santierului. Dupa pregatirea terenului de lucru si implementarea organizarii de santier, vor incepe lucrarile in subteran, TBM-urile vor incepe excavarile, de la statia Tokyo, Aeroport Baneasa, Gara Baneasa„, precizeza Ertuğrul AYDIN, reprezentantul antreprenorului in cadrul asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.

 Lotul 1.1, 1 Mai – Tokyo, are o lungime totala de 6,3 km si este prevazut cu un numar de 6 statii si 7 interstatii.

Investitia va asigura conectivitatea intre Aeroportul International Henri Coanda cu reteaua feroviara prin intermediul Garii de Nord. Obiectivul de investitii face parte din reteaua trans-Europeana de transport (TEN-T).

La statia de la soseaua de centura (Bruxelles), va fi construita o parcare de tip „Park & Ride„, cu aproximativ 500 de locuri, unde conducatorii auto isi vor putea lasa autoturismele pentru a-si continua calatoria cu metroul. La statiile Pajura, Washington

si Paris vor fi construite parcari de tip „Kiss & Go„, folosite pentru stationarea de scurta durata, pentru a lasa sau prelua calatorii de la metrou.

Proiect cofinantat din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Pe 2 octombrie 2023 a inceput etapa de proiectare pentru sectiunea Baneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.

Inaugurarea Magistralei M6 ar urma sa se faca peste 4 ani, la sfarsitul anului 2027, spunea Mariana Miclaus, director general Metrorex, la semnarea contractului pentru sectiunea II. Pentru prima sectiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru sectiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru sectiunea 2 statia Tokyo (Baneasa) – Otopeni a fost semnat in primavara acestui an cu asocierea turco-romana Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.

Articolul precedentINVESTITII DE 130 MILIOANE EURO IN DRUMURILE DIN BIHOR – In judetul Bihor se vor construi 37,64 de km de drumuri noi. 36,1 km de drumuri judetene existente vor fi reabilitate
Articolul următorO ASTEPTARE DE 20 DE ANI – O companie aeriana infiintata recent reia zborurile directe spre SUA. Tarom nu a reusit reluarea curselor directe in ultimii 20 de ani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.