CNAIR a semnat contractul pentru executia lucrarilor de largire la patru benzi a DN 1A intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila – Parc Mogosoaia cu Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD. Constructorul are la dispozitie 2 luni pentru proiectare si 10 luni pentru executia lucrarilor de modernizare.
Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operational de Transport 2021 – 2027.
”Prin modernizarea si largirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1A pe lungimea de 1.280 m (km 12+ 290 – Km 13 +570) se va asigura conexiunea cu reteaua existenta si se vor implementa masuri de siguranta rutiera (trotuare, statii de autobuz, parapet median, etc)”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
De asemenea, contractantul trebuie sa realizeze primul nod intermodal de transport calatori intre trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni si ruta de autobuze Buftea – Mogosoaia – Bucuresti, care reprezinta un exemplu de buna practica si colaborare cu autoritatile locale.
Valoarea contractului este de 61,56 milioane lei, fara TVA, finantare asigurata din fonduri externe nerambursabile, iar lucrarile pentru realizarea largirii la 4 benzi a DN 1A sunt estimate sa inceapa maximum in luna aprilie a anului viitor, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Contractantul are la dispozitie 12 luni pentru finalizarea lucrarilor (2 luni pentru proiectare si 10 luni pentru executie), dupa cum urmeaza:
- largirea la 4 benzi de circulatie x 3,5 m
- lungime traseu 1,28 km
- trotuare, cu o latime de 2,5 m
- zona mediana de 1 m
- zona verde
- pasaj pietonal subteran, amplasat vizavi de intrarea in Parcul Mogosoaia; este dotat cu scari fixe, rulante si un lift la fiecare acces
- pasaj pietonal suprateran, amplasat in nordul podului CF 700; dotat cu 2 lifturi si 2 scari fixe; va fi amplasata si o statie de transport in comun in vecinatatea pasajului; va facilita tranzitul si traversarea in siguranta a DN1A
- amenajarea a 3 intersectii la nivel: intersectie DN1A cu DNCB; intersectie DN1A cu Sos. Chitila; intersectie DN1A cu Strada Valea Parcului;
- lucrari de colectare si evacuare a apelor pluviale: retea noua de canalizare pluviala cu o lungime totala de 1.250 m; sistem de rigole carosabile pe ambele parti ale drumului; bazin de colectare a apelor, prevazut cu grup de pompare si conducta de refulare
- lucrari de consolidare
- lucrari pentru siguranta circulatiei
- amenajari peisagistice pentru spatiile verzi
”Asa cum am sustinut de fiecare data, cheia descongestionarii traficului in regiunea Bucuresti-Ilfov si a marilor orase consta in integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport calatori (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al calatorilor intr-o calatorie, imbunatatind astfel eficienta si timpul parcursului”, adauga secretarul de stat.
Acest proiect se realizeaza la solicitarea si cu sprijinul Consiliului Judetean Ilfov, prin presedintele Hubert Thuma si al primariei locale Mogosoaia, prin primarul Paul Precup si viceprimarul Florin Covaci.