S-A DESCHIS CEL MAI LUNG POD IN ARC DIN ROMANIA – CNAIR a inaugurat noul pod peste Dambovita, investitie de 46 milioane lei

CNAIR a inaugurat noul pod peste Dambovita, cel mai lung pod in arc din Romania, care va inlocui un pod foarte vechi din 1886, monument istoric. Podul va prelua si traficul de pe traseul istoric Rucar – Bran.

Valoarea totala a proiectului este de 46 milioane de lei, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene, prin programul POIM.

Imagini de la inaugurare puteți viziona aici.

Podul din zona localitatii Podul Dambovitei a fost construit de Maristar (Romania) are o lungime de 170 de metri si o inaltime maxima de 31 de metri, iar constructia a durat 1 an si 6 luni.

Astazi, la ora 14:00, deschidem circulatiei rutiere Podul Dambovitei de pe DN73 Pitesti – Brasov, localizat in judetul Arges, care traverseaza raul Dambovita. Acesta este cel mai lung pod in arc din Romania, care va inlocui un pod foarte vechi din 1886, monument istoric si care va reprezenta o varianta de ocolire a localitatii Podul Dambovitei, preluand astfel traficul de pe traseul istoric Rucar – Bran”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Principalele caracteristici si lucrari executate sunt:

  • primul pod metalic in arc de cerc cu calea de rulare la partea superioara construit in Romania
  • rampele de acces din pamant armat au o inaltime de maxim 10 metri si o lungime de 593 metri
  • subtraversarea rampei Pitesti se face printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 metri si latimea de 5 metri
  • doua intersectii cu DN73
  • podul nou are o lungime de 170 metri si o inaltime de 31 metri
  • lungimea totala a proiectului (podul peste raul Dambovita si rampele de acces) este de 760 metri

Vechiul pod in arc din zidarie de piatra (construit in 1886), declarat monument istoric, va ramane deschis doar circulatiei pentru vehicule cu greutatea maxima de 16 tone, in timp ce autovehiculele de mare tonaj vor circula doar pe noul pod metalic.

Lucrarile executate vor conduce la eliminarea restrictiilor de tonaj si de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizandu-se legatura dinte Pitesti si Brasov pentru traficul greu.

Deschiderea acestui nou pod va elimina restrictiile de tonaj si de gabarit de pe DN73, redeschizandu-se astfel traficul greu dintre Pitesti si Brasov”, spune Scriosteanu.

Articolul precedentGARA ORSOVA VA FI MODERNIZATA – Investitia CFR se ridica la 9 milioane lei
Articolul următorDRUM MODERNIZAT CU 208 MILIOANE LEI – Drumul national 29D leaga orasele Botosani si Stefanesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.