Se reiau lucrarile pentru largirea Centurii Bucuresti intre DN2 si A2. CNAIR a transmis la ANAP documentatia pentru relansarea lucrarilor de modernizare a sectorului DNCB (Centura existenta a Bucurestiului) cuprins intre DN2 si A2.
Contractul initial semnat cu firma italiana Tirrena Scavi a fost reziliat in luna decembrie 2022 din cauza lipsei de mobilizare a constructorului. La momentul rezilierii, antreprenorul italian avea un progres fizic in santier de doar 20,76%.
”In urma finalizarii si avizarii expertizei tehnice in Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR, a fost transmisa spre validare la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice ANAP documentatia de atribuire pentru reluarea lucrarilor de largire la 4 benzi a Centurii Bucuresti intre DN2 si A2”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Acesta a postat si cateva fotografii facute in una din vizitele sale pe santier inainte de reziliere.
Pe acest sector de Centura, in lungime de aproximativ 11 km, care va fi largit la 4 benzi de ciculatie, vor fi construite inclusiv:
– un pasaj peste calea ferata Bucuresti-Constanta, in lungime de aproximativ 124 m (la km 16);
– un pasaj peste DJ 301 (Bucuresti-Cernica) in lungime de aproximativ 400 m (km 19+371);
– un pasaj peste calea ferata Bucuresti-Oltenita, in lungime de aproximativ 105 m (km 21+708).
Contractul, finantat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport (PT), prevede 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie.
Dupa validarea documentatiei de atribuire va fi publicat Anuntul de Participare in cadrul caruia se va stabili inclusiv data de depunere a ofertelor.
”Reamintesc faptul ca in luna decembrie 2022, asa cum am promis, au fost reziliate contractele de lucrari cu antreprenorul initial, Tirrena Scavi, pentru trei lucrari ale acestuia: acest sector al Centurii Capitalei, Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti si Centura Timisoara. Au fost executate toate garantiile aflate la dispozitia CNAIR, iar prejudiciul, penalitatile si dobanzile calculate se ridica la 752 milioane lei, aplicate acestui antreprenor, pe care am reusit sa il scoatem de pe piata romaneasca, odata cu rezilierea”, spune Scriosteanu.
Potrivit acestuia, noul constructor va relua lucrarile de la stadiul fizic de 20,76% si va executa:
- largirea la 4 benzi a Centurii Bucuresti
- pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, in lungime de 400 metri
- pasaj rutier peste calea ferata Bucuresti – Constanta, in lungime de aproximativ 124 metri
- pasaj rutier peste calea ferata Bucuresti – Oltenita, in lungime de aproximativ 105 metri