TRASEE AVIZATE PENTRU DRUMUL RADIAL 9 – SUD EXPRES – Drumul are o lungime de aproape 14 km si leaga localitatea Vidra/Berceni – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu

Doua trasee au fost avizate pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat doua variante de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9 in faza Analizei Multicriteriale 1.

La alegerea alternativelor de traseu, s-a tinut cont de realizarea conexiunii drumurilor la reteaua de infrastructura existenta, dar si de conexiunea cu infrastructura de transport in curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 si Centura Bucuresti.

Cele doua variante de traseu avizate sunt:

  • Varianta albastra: Drumul Bercenarului (Sector 4) – Intersectie Drumul Intre Vii (Jilava) – Nod cu Bulevardul Metalurgiei – supratraversare CF si DNCB – Nod intre DR9, DNCB si A0 – supratraversare A0 – legatura cu Strada Sfanta Ana (Berceni/Vidra) – Intersectie cu DJ401 Vidra
  • Varianta rosie: Drumul Bercenarului (Sector 4) si Bulevardul Metalurgiei (Sector 4) – Intersectie DR9, Drumul Intre Vii si conexiune cu Drumul Bercenarului – supratraversare CF si DNCB – Nod intre DR9, DNCB si A0 – supratraversare A0 – legatura cu Strada Sfanta Ana (Berceni/Vidra) – Intersectie cu DJ401 Vidra

Principalele caracteristici solicitate proiectantului sunt:

  • 4 benzi de circulatie (cate 2 benzi pe sens)
  • 2 zone de acostament
  • 4 zone de siguranta cu parapeti
  • Zona mediana de 8m latime, pentru o dezvoltare ulterioara a transportului public
  • Piste de biciclete
  • Trotuar pietonal
  • Transport public
  • Iluminat public

Contractul pentru elaborarea documentatiei tehnice a fost semnat anul acesta in luna aprilie, iar termenul contractual de finalizare este de 12 luni. Sursa de finantare este prevazuta din fonduri externe nerambursabile.

Acum doua saptamani, Scriosteanu a semnat in calitate de ordonator principal de credite al Infrastructurii rutiere a Romaniei, necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente acestui proiect.

Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9 are o lungime de 13,86 km si va realiza conexiunea intre localitatea Vidra/Berceni – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.

Implementarea drumurilor radiale este asigurata de Consiliul Judetean Ilfov si PMB, prin Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti ADIZMB, in baza unui protocol de colaborare incheiat cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Orbital Bucuresti” prevede realizarea unor drumuri radiale, al carui scop consta in conectarea unor artere importante ale Municipiului Bucuresti si Centura Capitalei cu Autostrada Bucurestiului A0, intersectand 30 localitati din zona metropolitana.

Cele 10 drumuri radiale sunt:

– Vest Expres, are o lungime de 8,98 km si realizeaza legatura intre Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timisoara;

– Giulesti Expres, are o lungime de 10,37 km, conecteaza Sabareni la Autostrada A0, se prelungeste pana la DNCB apoi realizeaza legatura cu Calea Giulesti;

 Nord Expres, are o lungime de 12,59 km, realizeaza conexiunea localitatii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeste spre DNCB si Bulevardul Poligrafiei;

– Pipera Expres, are o lungime de 8,30 km si realizeaza legatura intre Autostrada A0 si localitatile Otopeni – Tunari – DNCB;

– Afumati Expres, are o lungime de 4.39 km, realizeaza conexiunea Autostrazii A0 cu DN2, devenind o varianta de ocolire a localitatii Afumati;

– Est Expres, are o lungime totala de 6,10 km, conecteaza localitatea Moara Domneasca la Autostrada A0 si realizeaza legatura municipiului Bucuresti la A0 prin Dobroesti – Pantelimon – DNCB – A0;

– Splai Expres, are o lungime de 5,49 km, conecteaza Autostrada A0 cu municipiul Bucuresti prin legatura la DNCB si Splaiul Unirii, dar realizeaza si conexiunea cu zona metropolitana prin nodul Cernica;

– Sud Expres, are o lungime de 13,86 km si realizeaza conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu;

– Magurele Expres, are o lungime de 9,62 km, realizeaza legatura Autostrazii A0 la DNCB – Parc Industrial Magurele- Prelungirea Ferentari.

– Nodul rutier 1 realizeaza conectarea drumului judetean DJ 200 la Autostrada A0 pe teritoriul localitatii Stefanestii de Jos.

Articolul precedentINCA UN SANTIER E APROAPE FINALIZAT – Drumul care leaga centura Oradei si Autostrada Transilvania A3 este 89% gata
Articolul următorPODUL HOBANAT DE LA GALATI, REALIZAT 75% – Podul este prevazut cu patru benzi de circulatie si trebuie finalizat in acest an

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.