Asocierea romana dintre TRACON SRL – ACVATOT SRL a fost desemnat castigatoarea contractului pentru constructia conexiunii rutiere dintre Prelungirea Ghencea, terminalul tramvaiului 41 si Centura Capitalei (zona Pasajului Domnesti).
Pentru finalizarea lucrarilor, asocierea are la dispozitie 41,91 milioane de lei (fara TVA) si 12 luni (2 luni perioada de proiectare si 10 luni perioada de executie), dupa semnarea contractului.
”Constructorul cu care am colaborat pentru finalizarea pasajului Domnesti a castigat licitatia pentru supralargirea Prelungirii Ghencea. A fost desemnat ofertantul pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru proiectul de supralargire Prelungirea Ghencea intre Cartierul Latin si Pasajul Domnesti (tronson de drum preluat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR), fiind vorba de Asocierea TRACON SRL (Romania) – ACVATOT SRL (Romania)”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Proiectul prevede:
- largirea la 4 benzi a strazii Prelungirea Ghencea, intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti, precum si conexiunea cu infrastructura existenta (pasajul Domnesti)
- realizarea pistelor pentru biciclete
- amenajarea trotuarelor pe ambele parti ale drumului, cu latimea de 3 m si piste de biciclete cu latimea de 1,5 m
- modernizarea sistemului de iluminat
- realizarea sistemului de canalizare pluviala
- amenajarea a 2 statii de autobuz
- amenajarea unei zone mediana 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioara cu cale dubla de tramvai printr-o investitie viitoare a Primariei Municipiului Bucuresti
- amenajarea unor intersectii semaforizate: intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710); intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850); trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
Valoarea contractului este de 41,91 milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este din fonduri externe nerambursabile. Durata contractului este de 12 luni, din care 2 luni perioada de proiectare si 10 luni perioada de executie a lucrarilor.
Traseul sectorului de drum se afla pe teritoriul administrativ al Municipiului Bucuresti (Sectorul 6) si al judetului Ilfov (Bragadiru si Clinceni) si este cuprins intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti.
”Avand in vedere cresterea semnificativa a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, sper ca PMB sa reuseasca sa deblocheze pentru executie urmatoarele tronsoane de drum, cat mai repede. Chiar daca realizarea de catre CNAIR a acestui sector de drum va mari capacitatea de transport, nu e suficient. De asemenea, mentin si propunerea facuta anterior catre PMB de a studia, in paralel, implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice de tip BRT pentru autobuze (Bus Rapid Transit) pe Prelungirea Ghencea, pe zona mediana, intrucat integrarea acestor elemente de transport (infrastructura rutiera, transport public) reprezinta cheia descongestionarii traficului rutier in zonele marilor orase”, spune Scriosteanu.
Acest proiect se realizeaza la solicitarea si in colaborare cu Consiliul Judetean Ilfov – prin presedintele Hubert Thuma, cu Primaria orasului Bragadiru – prin primarul Gabriel Lupulescu, cu Primaria comunei Clinceni – prin primarul Adrian Budeanu si cu Primaria comunei Domnesti – prin primarul Ghita Adrian.
”Prin acest proiect, finantat din fonduri europene nerambursabile, dorim sa asiguram mai mult confort si siguranta celor care tranziteaza zona de sud-vest a Capitalei. Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatilor formulate in cadrul procedurii de atribuire”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.