Autoritatile inainteaza cu implementarea proiectului de tren metropolitan la nivelul regiunii Bucuresti-Ilfov. De la 1 septembrie, trenul care face legatura intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni va opri in timpul noptii si in statia Parc Mogosoaia. Mai mult, de anul viitor ar putea fi lansate inca 3 linii ”de tren metropolitan”: Bucuresti Gara de Nord – Bucuresti Obor, Bucuresti Gara de Nord – Bucuresti Vest, respectiv Bucuresti Vest – Bucuresti Obor, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
”In prezent, este functionala ruta pilot de tren metropolitan (Gara de Nord Bucuresti – Aeroport Henri Coanda Otopeni), care a fost un succes, iar de anul viitor ar putea fi lansate inca 3 linii: Bucuresti Gara de Nord – Bucuresti Obor, Bucuresti Gara de Nord – Bucuresti Vest, respectiv Bucuresti Vest – Bucuresti Obor”, spune acesta.
Potrivit secretarului de stat, in continuarea demersurilor pentru implementarea proiectului de tren metropolitan la nivelul regiunii Bucuresti-Ilfov, s-au facut urmatorii pasi:
- Opriri in timpul noptii in statia Parc Mogosoaia din 1 septembrie 2023: trenurile care circula spre si dinspre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni vor avea opriri si in timpul noptii in statia Parc Mogosoaia.
”Am creat pe ruta trenului metropolitan acest punct de oprire (statia Parc Mogosoaia) cu ajutorul Primariei Mogosoaia, in urma cu 3 ani, devenind un exemplu de buna practica in ceea ce priveste constituirea unui parteneriat intre o autoritate locala si compania de cale ferata in scopul implementarii proiectelor de infrastructura feroviara”, afirma Scriosteanu.
- In data de 23 august, a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei ordinul de ministru (aici) cu privire la primul proiect integrat al trenului metropolitan, deschizand astfel drumul pentru implementarea proiectelor pentru infrastructura feroviara in zonele metropolitane din Romania. Este vorba despre parteneriatul de investitii in infrastructura feroviara dintre Muncipiul Bucuresti si judetul Ilfov, prin Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov ADITPBI si Ministerul Transporturilor, prin CFR.
ADITPBI a lansat licitatia pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru trenul metropolitan, pe ruta Bucuresti Nord – Scrovistea (Peris, Ilfov), in urma incheierii unui protocol de colaborare intre CFR si PMB. Urmeaza extinderea serviciilor catre Fundulea, linie electrificata atat dinspre Bucuresti Nord, cat si in relatia cu Bucuresti-Obor, in baza unui protocol care este in pregatire intre Primaria Branesti si TPBI.
Peste 1 milion de calatori au folosit in primii 2 ani de la deschidere (2021 si 2022), aceasta prima ruta de tren metropolitan din Romania (Gara de Nord Bucuresti – Aeroport Otopeni): aproximativ 300.000 calatori in anul 2021 si 700.000 calatori in anul 2022.
Proiectul de implementare a trenului metropolitan are trei componente majore: achizitie material rulant, infiintari puncte noi de oprire si alte lucrari (modernizari statii) si modernizare, reabilitare, dublare si electrificare Centura Feroviara Bucuresti.
”Trenul metropolitan este unul dintre proiectele la care tin foarte mult, intrucat, asa cum am spus mereu, nu numai realizarea infrastructurii rutiere va rezolva problema traficului, ci si un sistem de transport in comun modern si predictibil, axat pe transport de capacitate mare (tren metropolitan, metrou) si integrat cu transportul de suprafata (tramvai, troleibuz, autobuz). De exemplu, durata unei calatorii cu trenul intre statia Parc Mogosoaia si Gara de Nord Bucuresti sau Aeroport Otopeni, este de doar 10 minute, iar pretul biletului este de 5 lei”, spune Scriosteanu.
cine plateste gaura ?!