Secțiunea de munte a Autostrazii Unirii, pe tronsonul dintre Miercurea Nirajului și Leghin cu o lungime de 159 kilometri, va costa 31,56 miliarde lei (fara TVA).
CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici pe baza Studiului de Fezabilitate predat de Acciona (Spania), iar proiectul urmeaza sa fie transmis catre Consiliul Tehnico Economic al Ministerului Transporturilor, a spus directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Licitația pentru proiectare și execuție trebuie lansata pana la sfarșitul anului.
Drumul are 47 de tuneluri și 255 de poduri, pasaje și viaducte.
”Am aprobat astazi in CTE CNAIR indicatorii tehnico-economici necesari lansarii licitației pentru construcția secțiunii II a Autostrazii Targu Mures-Targu Neamt (A8)! Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin va avea o lungime totala de 159,2 km, iar traseul acesteia va include:
– 5 noduri rutiere la intersctarea DN13A (Sovata), DN13B (Joseni), DN12 (Ditrau), DN15 (Tulghes), DN15B (Pipirig),
– 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe),
– 47 tuneluri, in lungime totala de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse intre 70 m și 940 m)”, precizeaza reprezentantul CNAIR.
Autostrada va beneficia și de 4 parcari de scurta durata, 1 punct de sprijin și intreținere, 6 spații de servicii, 2 centre de intreținere și coordonare.
”Proiectul, finanțat prin Programul Transport (PT), are o valoare totala estimata de 31,56 miliarde lei (fara TVA)”, spune Pistol.
Documentația pentru lansarea licitației necesare construcției secțiunii de autostrada Miercurea Nirajului — Leghin va fi elaborata dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotarare de Guvern, adauga el.
De asemenea, seful CNAIR a mers in control cu o zi inainte pe doua santiere de pe raza judetului Timis, centura Timisoara Sud si drumul de legatura intre A1 si DN 69.
In timp ce pe santierul constructorului roman (Asocierea SA&PE Construct SRL&SPEDITION UMB SRL&TEHNOSTRADE SRL) situația in teren este incurajatoare, nu același lucru se poate spune și despre șantierul unde este antreprenor TODINI COSTRUZIONI GENERALI SpA.
”Astfel, pe șantierul unde au inceput lucrarile pentru finalizarea construcției celor 25,69 km ai Variantei de Ocolire Timișoara Sud mobilizarea este foarte buna și am toate motivele sa sper ca peste un an de zile se va circula pe toata lungimea acesteia”, spune Pistol.
Contractul in valoare de 383,84 milioane de lei, fara TVA, este finanțat prin Programul Transport (PT 2021–2027).
”Din pacate, contractul pentru construcția drumului de legatura A1 – DN69 va fi reziliat. Constructorul italian a dat dovada de neseriozitate, și nu a gasit resurse pentru a finaliza construcția celor 9,9 km la profil de drum național cu 4 benzi de circulație. Nu pot accepta un progres de doar 4% dupa 8 luni! Acest contract trebuia finalizat in luna martie anul acesta, insa dupa mai bine de doi ani de la inceperea lucrarilor avem un stadiu fizic de doar 24,26%. In acest ritm nu putem continua, așa ca reziliem contractul și reluam licitația pentru a contracta cu un constructor serios”, a spus Pistol.