Rezervarile de croaziera inregistreaza o renastere dupa ce pandemia a facut ca navele de lux sa dea naftalina. Acum un santier naval finlandez face ultimele retusuri pe ceea ce va fi cel mai mare vas de croaziera din lume, scrie publicatia Daily Sabah.
Noua nava luxoasa a companiei Royal Caribbean, Icon of the Seas, este aproape de a fi finalizata, in santierul naval Turku de pe coasta de sud-vest a Finlandei. Calatoria inaugurala este programata pentru ianuarie 2024.
„Aceasta nava este astazi, din cate stim, cea mai mare nava de croaziera din lume”, a declarat Tim Meyer, CEO al constructorului de nave Meyer Turku, insarcinat cu constructia.
Icon of the Seas are dimensiuni uimitoare: 1.198 de picioare lungime (cu 316 de picioare mai lung decat Titanicul), 159 de picioare latime, si o capacitate maxima de aproape 10.000 de persoane, incluzand toti pasagerii si echipajul.
Preturile unui bilet pe cel mai mare vas de croaziera din lume incep de la aproximativ 2.000 de dolari de persoana pentru sapte zile, iar biletele pentru unele curse sunt deja epuizate.
Nava va avea si un parc acvatic imens cu sapte piscine si sase tobogane cu apa. Vor exista 28 de tipuri diferite de cazare la bordul navei si o zona de relaxare in aer.
In timp ce unii au etichetat structura colosala drept „monstrozitate”, invocand o puternica amprenta climatica, altii sunt uluiti de ingineria sofisticata integrata in aceasta destinatie de vacanta plutitoare si se ingramadesc sa cumpere bilete.
Semanand mai mult cu un sat decat cu un vapor, nava-mamut se mandreste cu parcuri acvatice colorate, peste 20 de punti si poate transporta aproape 10.000 de oameni.
O caracteristica distincta a noii nave, care a intrat in constructie in 2021 si a inceput testele pe mare in iunie, este o cupola gigantica de sticla care acopera o parte a sectiunii sale frontale. Structura gigantica de sticla aflata deasupra partii frontale a navei este conceputa ca un loc linistit pentru ca turistii sa se poata bucura de privelisti asupra oceanului. Seara va fi folosit ca loc de divertisment.
Pandemia a dat o lovitura grea industriei, ridicand semne de intrebare daca aceasta isi va reveni vreodata.
Companiile de croaziera vad acum cum turistii se intorc.
Asociatia Internationala a Liniilor de Croaziera a prezis ca volumul de pasageri va depasi nivelurile de dinainte de pandemie, cu 31,5 milioane de pasageri in 2023.
„Dupa ce restrictiile au disparut si situatia s-a relaxat, vedem ca piata vine din urma puternic”, a spus Meyer.
Cu un tonaj brut de 250.800 – de cinci ori mai mare decat Titanicul – Icon of the Seas va ”smulge” titlul de cea mai mare nava de croaziera din lume de la actuala nava amiral a Royal Caribbean, Wonder of the Seas.
Meyer Turku are, de asemenea, comenzi pentru alte doua nave din clasa Icon, de dimensiuni similare.
„Am vazut in ultimul deceniu ca navele de croaziera au devenit mai mari”, a spus Alexis Papathanassis, profesor de management de croaziera la Universitatea de Stiinte Aplicate din Bremerhaven.
Papathanassis a remarcat ca „exista beneficii economice evidente” pentru navele de mari dimensiuni, reducand costul pasagerilor individuali.
Cu cele sapte piscine, un parc, tobogane cu apa, promenade pentru cumparaturi, patinoar si „mai multe locuri decat orice alta nava”, navele uriase precum Icon of the Seas ofera, de asemenea, mai multe optiuni pentru a cheltui bani la bord.
Acest lucru „permite la randul sau companiilor de croaziera sa fie mai profitabile”, a adaugat el.
Venitul suplimentar este binevenit pentru liniile de croaziera: pentru ca acestea sa supravietuiasca blocajelor in urma pandemiei, liniile de croaziera au fost nevoite sa ia credite pe care acum trebuie sa le plateasca inapoi.
„Va fi o perioada dificila cu austeritate financiara pentru companiile de croaziera”, a spus Papathanassis, adaugand ca se astepta la o scumpire a biletelor.
Navele mai mari vin cu propriile provocari unice, cum ar fi supraaglomerarea portului, a remarcat el.
Mai mult, deoarece companiile de croaziera isi propun sa majoreze capacitatea de pasageri, ele reduc si raportul dintre numarul echipajlui fata de cel al pasagerilor, ceea ce poate reprezenta provocari in cazul unor evenimente neasteptate.
„In ceea ce priveste accidentele sau crizele de la bord, in cazul unor nave mai mari este o provocare mult mai mare sa te ocupi de evacuari, de exemplu”, a explicat Papathanassis.