37 de trenuri electrice interregionale RE-IR vor fi achizitionate pentru pentru transportul feroviar de calatori in cadrul Programului Transport 2021-2027. Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a semnat cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Romania contractul de finantare din fonduri de la bugetul de stat si din fonduri europene in valoare totala de circa 2 miliarde lei. Investitia este deja contractata de anul trecut si trebuie finalizata pana in februarie 2025.
”La sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a fost semnat contractul de finantare pentru realizarea proiectului „Achizitie material rulant nou, 37 de rame electrice interregionale RE-IR””. Contractul a fost incheiat intre AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA (ARF), in calitate de beneficiar si MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport”, arata ARF.
Obiectivul principal al proiectului il reprezinta conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale tarii, contribuind la asigurarea mobilitatii, scaderea timpilor de calatorie si imbunatatirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferata.
Proiectul indeplineste obiectivele specifice ale Axei Prioritare (AP) 1 ”Cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala”, Obiectivul Specific (OS) 1.2 – ”Cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala”, ce vizeaza promovarea investitiilor in achizitia de material rulant.
Valoarea totala a proiectului este de 2.058.873.685,65 lei, finantarea fiind distribuita dupa cum urmeaza: 257.456,992,17 lei – 85% contributia Uniunii Europene, 45.433.586,82 lei – 15% contributia Guvernului Romaniei, 1.755.983.106,66 lei, cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA, suma finantata prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, respectiv intre 25 martie 2022-28 februarie 2025, la care se adauga si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului, inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibiltate a cheltuielilor.
Finantarea proiectului este asigurata atat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare, cat si din Fondul de Coeziune prin Programul Transport (PT) 2021-2027, iar cofinantarea este asigurata de la bugetul de stat.