LICITATIE CFR DE 117,5 MILIOANE LEI – CFR cumpara masini si utilaje grele

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a lansat licitatia pentru patru masini si utilaje grele de cale.

Valoarea totala estimata a contractului este de 117.500.000 de lei, echivalentul a aproape 25 de milioane de euro, aunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 26 octombrie 2022, ora 15:00.

Procedura de achizitie este impartita in patru loturi:

1. Masina de ciuruit in linie curenta si pe aparate de cale

2. Masina de burat nivelat si ripat cu avans controlat cu burajul a doua traverse simultan

3. Masina de burat linia curenta si aparate de cale

4. Masina de profilat balastul caii ferate

Prioritatile CFR in 2023

Intre prioritatile CFR SA in anul 2023 sunt finalizarea in termen a reconstructiei podului feroviar de la Gradistea si reluarea circulatiei trenurilor pe ruta directa Bucuresti – Giurgiu. Directorul general al companiei, Ion Simu Alexandru, a fost saptamana trecuta in vizita tehnica pe santierul feroviar dintre Vidra si Comana.

De 17 ani, lipsa acestui pod a privat mii de calatori de un mijloc de transport direct intre Bucuresti – Gradistea – Giurgiu. Dupa prabusirea podului de la Gradistea, in anul 2005, trenurile au fost redirectionate prin Videle, un traseu de 118 km, in loc de 74 km, daca ar fi circulat pe ruta initiala, ceea ce a condus automat la pierderea unui numar insemnat de calatori, dar si dezavantaje pentru traficul de marfa, deoarece retrasarea graficului de circulatie pe ruta alternativa, prin Videle, a impus costuri suplimentare de transport si durata mai mare de circulatie. Imi doresc si sper ca ritmul de lucru si progresul de executie, inregistrate pe santierul feroviar dintre Vidra si Comana, sa fie mentinute in acest trend ascendent, iar de anul viitor, prin redeschiderea circulatiei pe noul pod feroviar de la Gradistea, ruta Bucuresti – Giurgiu sa redevina o alternativa avantajoasa de transport, atat pentru calatori si navetisti, dar si pentru transportatorii de marfuri, pe care vrem sa-i atragem din zona rutiera, pe calea ferata„, a afirmat seful CFR SA.


In 2023 compania are ca target lansarea licitatiei pentru modernizarea liniei de cale ferata pe tronsonul Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Lotul II, un proiect in valoare de 4 miliarde de lei, care va fi finantat din fonduri nerambursabile.

Acesta prevede nu doar modernizarea liniei pentru cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h, dar si electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronica, inclusiv sistem ERTMS nivel 2.


Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat pana in decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansata licitatia pentru proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata, care asigura legatura directa intre Bucuresti – via Gradistea – Ruse, prin frontiera sudica„, a mai spus Simu.


Contractul pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor la Lotul I „Redeschiderea circulatiei feroviare pe podul CF peste raul Arges, intre Vidra si Comana„, inclusiv lucrari conexe pe intregul traseu Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, a fost semnat in decembrie 2020 cu PORR Construct.

Stadiul de executie este de 32,4%, iar termenul de finalizare este 2023.


La Lotul II „Modernizarea liniei de cale ferata pe tronsonul Bucuresti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontiera” studiul de fezabilitate se afla intr-un stadiu de elaborare de 96%, iar termenul de finalizare este decembrie 2022. Acesta vizeaza modernizarea liniei pe intregul traseu, electrificarea si implementarea sistemelor de centralizare electronica (ERTMS nivel 2).

Proiectant este Baicons Impex – Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial. 

Pe LOTUL I au loc lucrari de infrastructura/suprastructura pe 12,02 km (statia Vidra, de la km 18+180 – statia Comana, km 30+200), lucrari de arta si lucrari conexe pe intregul traseu.

Lucrari de arta

  • pod peste raul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m
  • pod peste raul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m
  • pod peste raul Arges, intre km 23+456 – km 23+747, inclusiv viaductele de acces (malul drept – directia Giurgiu – 27 deschideri si malul stang – directia Bucuresti – 8 deschideri), lungimea totala a podului – 1362,10 m;
  • pod peste raul Neajlov intre km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m
  • podet km. 21+050
  • podet km. 22+290
  • podet km. 25+491
  • podet km. 25+861
  • podet km. 27+205
  • podet km. 28+959
  • podet km. 28+951
  • podet km. 29+257
  • podet km. 29+516
  • podet km. 29+933

PARCUL NATURAL COAMANA (arie protejata)

  • 10 subtraversari (tip C2) pentru mamifere mici
  • 89 structuri de trecere (pe suprastructura caii) pentru amfibieni si reptile

CONSTRUCTII CIVILE NOI: statiile Gradistea si Comana

LUCRARI CONEXE pe linia CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera

  • inlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor sina- traverse, inlocuire/completare componente aparatelor de cale, completare piatra sparta, inlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curatarea santurilor si rigolelor din lungul liniei etc.
  • igienizarea cladirilor de calatori si a celor tehnice (cladiri CED) din toate statiile si haltele de pe traseu – reparatii acoperisuri, zugraveli interioare si exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/inlocuire ferestre/tamplarii interioare si exterioare, reparatii la instalatiile interioare etc.
  • completarea instalatiilor si a echipamentelor de semnalizare feroviara
  • completarea instalatiilor si a echipamentelor de telecomunicatii feroviare (TTR)
  • completarea instalatiilor de informare a publicului calator (audio si video) in toate statiile si haltele de pe traseu.

𝖲𝖳𝖠𝖣𝖨𝖴𝖫 𝖫𝖴𝖢𝖱A𝖱𝖨𝖫𝖮𝖱 𝗉𝖾 𝖫𝖮𝖳𝖴𝖫 𝖨 (𝗉𝗋𝗈𝗂𝖾𝖼𝗍𝖺𝗋𝖾𝟣𝟢𝟢%, 𝖾𝗑𝖾𝖼𝗎t𝗂𝖾𝟥𝟤,𝟦%)

  • 𝘙𝘌𝘊𝘖𝘕𝘚𝘛𝘙𝘜𝘊T𝘐𝘈 𝘗𝘖𝘋𝘜𝘓𝘜𝘐 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘈𝘙𝘎𝘌S (𝘎𝘙A𝘋𝘐S𝘛𝘌𝘈):

✔️toti pilonii podului, inclusiv pilonii viaductelor, sunt finalizati

✔️radierele sapate

✔️se lucreaza la armare, cofrare si betonare banchete pile

✔️in curs de finalizare peretii mulati

✔️executie tablier in uzina

Tronsonul 1, intre Vidra – Comana, km 18+180 – 21+050):

Terasamente

• km 18+450 – 20+050: asternere geotextil si PSS (strat 1), protejarea taluzurilor cu pamant vegetal

Poduri: pod Sabar (I si II): armare, cofrare si betonare radier culee

Podete: podet 1, km 21+050 – finalizata hidroizolatia, incep lucrarile de dren

Tronsonul 2, intre Vidra – Comana, km 21+050 – 25+491:

Poduri: pod peste Arges si viaducte adiacente: armare, cofrare si betonare bancheta pilele 20 – 28 la viaductul de pe malul drept, armare, cofrare si betonare elevatie culee C1 la viaductul de pe malul stang;

Terasamente:

• partea stanga a podului peste Arges: se lucreaza la terasamente, intre km 22+350 – 23+100, pentru asternere strat 2 PSS

• partea dreapta a podului peste Arges: se lucreaza la terasamentul mare, intre km 24+650 – 25+500, pentru umplutura si material necoeziv, asternere geogrila principala/secundara si profilare taluz

Podete si subtraversari:

• podetul 2 km 22+290 – cofrare si turnare scara de acces

• subtraversarea 1 km 25+210 – cofrare si turnare pereu

• podetul 3 km 25+491 – cofrare si turnare scara de acces, cofrare si turnare sant de beton pe partea stanga

Tronsonul 3, intre Vidra – Comana, km 25+491 – km 28+400:

Poduri: podul Neajlov – armare, cofrare si betonare elevatie culee (ax 20)

Terasamente:

  • km 25+100 – 27+650 – profilare platforma de pamant si umplutura cu material necoeziv
  • km 27+650 – 28+350 – sapatura in trepte si umplutura cu material necoeziv

Podete si subtraversari: podetul 4 km 25+861 – cofrare si turnare scara acces pe terasament

Tronsonul 4, intre Vidra – Comana, km 28+400 – 30+200:

STATIA COMANA (lucrari civile):

• peroanele 1 si 2: sapatura, umplutura, cofrare, armare, betonare pereti monoliti, montaj prefabricate

• peronul 1: montaj si monolitizare prefabricate, armare, cofrare si betonare grinzi de consolidare

• peronul 2: armare carcase si cofrare fundatii copertina

Terasamente:

• km 28+560 – 30+200 – executie strat de PSS

• km 29+000 – 29+800 – executie dren ti montaj camine dren

Podete si subtraversari:

• podet km 29+267 – umplutura cu material coeziv/necoeziv (la nivelul cunetei), cofrare si turnare cuneta, protectie hidroizolatie si scara de acces terasament

• podet 9 km 29+506 – umpluturain jurul prefabricatelor, cofrare si turnare cuneta dren, asternere membrana hidroizolatie si turnare beton de panta in interiorul podetului Tr 3 si intre aripi, protectie hidroizolatie, umplutura pana la cota superioara a prefabricatelor si sapatura partiala pentru amenajare albie in amonte si aval.

Articolul precedentPROBLEME LA METROREX – Compania nu va putea sa respecte calendarul pentru atingerea jaloanelor din PNRR pentru magistrala M4
Articolul următorMODERNIZARI PE DRUMURILE DIN CLUJ – Reabilitarea DJ 109C Taga-Sucutard, aproape gata; continua asfaltarea DJ 107P

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.