LUCRARI INTENSE LA NOUL TERMINAL AL AEROPORTULUI ORADEA – Pana la sfarsitul lunii august toata structura noului terminal va fi montata

Se monteaza structura de sustinere a noului terminal de pasageri de la Aeroportul din Oradea. S-au terminat de forat cei 180 de piloti pe care se vor fixa stalpii de sustinere metalici ai noului terminal de pasageri de la Aeroportul din Oradea.

30% din stalpii de sustinere au fost deja montati. In paralel se monteaza grinzile metalice si elemente de rigidizare a structurii. Lucrarile sunt mai avansate inspre Oradea si spre pista aeroportului, spune Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

De saptamana viitoare se va trece la fixarea stalpilor inspre terminalul vechi si se vor incepe lucrarile de montaj ale invelitoarei. Pana la sfarsitul lunii august toata structura noului terminal va fi montata si se va trece la lucrarile de compartimentare in interior si la conectarea la utilitati. Multumesc constructorilor pentru inceperea in forta a lucrarilor”, adauga Ilie Bolojan

In luna iunie s-a emis autorizatia de construire a noului terminal de pasageri al Aeroportului din Oradea.

In luna aprilie s-a semnat contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru extinderea si eficientizarea terminalului de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea.

Contractul va fi executat de asocierea SC SSAB AG SA (in calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL.

Valoarea totala a proiectului „Extinderea si eficientizarea terminalului de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea” este de 177.586.964,51 lei, fara TVA. Finantarea va fi asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020, pe Axa Prioritara 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal de calitate, durabil si eficient.

Prin aceasta investitie, Aeroportul Oradea va putea in viitor sa deserveasca toti pasagerii intr-un singur terminal, eliminand inconvenientele cauzate de operarea pe doua terminale si imbunatatind eficienta operationala. Totodata, Aeroportul Oradea isi va spori eficienta energetica prin implementarea unui sistem de incalzire pe baza de agent geotermal si a unei centrale fotovoltaice de producere a energiei electrice.

Terminalul T1 se va extinde tinand cont de un trafic de 400 pasageri/flux. Sunt prevazute patru fluxuri principale. Se vor asigura si fluxuri secundare dedicate pentru plecari si sosiri VIP. Vor putea fi procesati 800 de pasageri/ora, atat pe zboruri interne, cat si pe zboruri externe.

Noile constructii se vor dezvolta preponderent la parter, avand in unele zone si etaj/mezazin. Pe langa fluxurile aeroportuare se vor realiza spatii comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate si pentru reprezentantii institutiilor cu atributii de control: politia de frontiera, SRI si vama.

Prin realizarea acestui proiect, suprafata construita se va mari de la 2.925 mp, cat este in prezent, la aproximativ 12.500 mp.

Investitia mai prevede extinderea suprafetelor betonate din fata terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului si a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces si a parcarii (capacitate de 320 de locuri), achizitia unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scazute si alte lucrari conexe.

Pe perioada de executie a lucrarilor, aeroportul va ramane deschis. Pasagerii vor fi deserviti in terminalul nr. 2 (vechi), a carui capacitate va fi extinsa prin amenajarea de catre antreprenorul general a unor spatii temporare pentru fluxurile de sosire.

Articolul precedentBILANT LA CFR MARFA – Peste 8.000 de vagoane nefolosite sunt scoase la licitatie de ANAF
Articolul următorCOMBUSTIBIL ECOLOGIC – SOCAR Turcia va produce combustibil din alge pentru avioane

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.